Friday, January 20, 2017

Hujan owhhhhhh hujan

like hujan,hujan,hujan turun lebat2~~~~

Assalamualaikum all readers...



Don't know why but aku rasa macam nak menulis hari ni. Setelah sekian selalu update blog. Tiba-tiba rasa macam nak menulis. Menulis apa??? Itu kita kena pikir dulu.

Ketika aku sedang menulis entri ini, diluar sedang hujan lebat sepoi-sepoi bahasa urdhu. Ye, sekarang ni cuaca seperti memahami aku yang sedang lemau di hadapan hp di dalam bilik bujang di rumah ku ini. Lemau apasal??? Sebab aku nak lemau la. Baru masuk dengan cuaca sekarang. Huhuhuhu...

To tell y'all the truth.. Aku memang suka sangat bila hujan. Al-maklumlah, Malaysia ni kan panas, berpeluh ketiak melalui hari-hari yang 'hot' macam Megan Fox. So bila sekali-sekala hujan apa salahnya ye dak?? Baru ar boley nyorok-nyorok bawah selimut ala-ala dalam cerita omputeh sedas dua. Pastu dalam sejuk-sejuk ngengader pasang kipas speed 5. Bajet pastu boley hembus nafas kuar asap-asap la. Kekekeke...

Itu dulu, sekarang kalau hujan aku still tarik selimut but lepas tu terus kroh kroh tido. 'Kroh kroh' tu cuma metafora yang menunjukkan aku tidur dengan lena ok. Aku tidur tak mengeluarkan bunyi. Agaknya lah.. Aku tengah tidur mane aku tau ade keluar bunyi ke ape ye tak. Yang penting, hujan yang sepoi-sepoi bahasa korea meng'induce' nikmat tidur lena sama seperti baby yang tidur dengan memakai lampin Mummy Poko.

Lagi satu hujan yang aku suka ialah Hujan aku pernah ceritakan di sini. Ye aku tau korang tak tahu yang aku suka Hujan sebab korang tak picisan aku neh *emo*. Tapi kalau korang tahu pun buat apa kan?? Bukan masuk periksa mahupun test JPJ pun.. So let it be. Aku sangat suka hujan yang satu ni agak lama. 

Ok the truth is aku cukup mengutuk diri sendiri. *mode=down*

Berbalik kepada Hujan tadi, aku memang sangat suka Pada aku, tapi tak sampai tahap meleleh lentok mintak flying kick. Emosi and feeling cukup-cukup and just 

But now aku sangat suka comeback hujan bravo agak paragraph di atas ini sangat lari jauh dari tajuk sebenar. Berbalik kepada hujan, ada juga kategori hujan yang aku tak suka that is asal-aku-basuh-kain-je-hujan-turun-tanpa-rasa-bersalah-type of hujan. Sangat rasa annoying bila aku dah setel basuh kain and tengah rendam guna softener Daia berperisa peach bagi wangi-wangi. Dan-dan hujan turun tanpa segan silu. Time tu memang rasa macam nak tarik selimut and tidur sampai minggu depan.*annoyed*

Sebenarnya, kemarin ketika aku menulis ayat ni, internet aku ditutup sebab guruh dengan kilat main sahut meyahut. So untuk mengelakkan modem kena sambar petir, terpaksalah ditutup. So by the time aku publish post neh, maybe hujan dah berhenti and, bukanlah lagi masa yang sesuai untuk bermain-main bawah selimut sambil dengar lagu.

p/s: Nikmatnya kalau makan biskut kering cicah air kopi panas dalam hujan-hujan camni.. But.. Tidur lagi best. So let's do that.. Hahahha.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping