Thursday, January 19, 2017

let's go jalan-jalan Rumah kelahiran P. Ramli

Assalamualaikum kemarin 18 hb January 2017 pertama Kali aku Dan mak aku,wan Dan yusof in around the Penang jalan2 for those who need to jump start their day with great place in line with its name Rumah kelahiran Tan Sri P.Ramli check it out soon something suit everyone's

Favorite aku LA neyh like it best jadi org Penang lah aku








Surat beranak allahyarham tan sri P.Ramli

Aku d faHamkan pak zain boleh ambil gambar KT galeri to TD Baru aku tahu pula take boleh ambil gambar biarla going this cerita aku dah upload da
I.C P.ramli



Blik
                           Kugiran kampung ketika USIA remaja


Pila sukan


Dapur 

Gambar mak Dan ayah p.ramli
Gambar terakhir malam srbelum allahyarham Tan Sri meninggal selepas 12 tahun berkahwin dengan saloma s

Sedih rasanya terkenangkan nostalgia silam beliau menurut cerita pak zain yg jaga galeri kenalan p.ramli dulu pak zain panggil p.ramli abang JD kenalah.keluarga P.ramli org Susah,ibunya orang aceh dari seberang kampung buaya dekat kg gajah butterworth.Ayahnya bekerja sebagai buruh  bakar sampah .Ayah beliau tak suka P.Ramli JD seorang seniman sampailah satu hari P.Ramli terpaksa bohong ayahnya nak pe Kuala Lumpur untuk bekerja.
Selepas 5 tahun P.Ramli tak balik kampung Dan P.Ramli jadi seorang seniman yg berjaya ayahnya pun tak marah P.Ramli ITU sebablah dalam slot cerita film banyan dengan kisah hidupnya Dan bahasa P.Ramli suka berkias-kias.beliau dah JD kaya tp hidup sederhana lagu-lagu Dan film beliau tak dapat royaliti tokei China sapu klu tidak anak cucu beliau together da dapat rasa kesenangan sbb
masatu tak ada lawyer isk,isk,isk rugi aku aku pun rugi gak tak snap pic aku kami pun kat citu takpa lain kali kami nak p lagi.aku pun rasa malu alah plak kat ahli keluarga P.Ramli ramai lagi pulak P.Ramli banyak bela anak angkat.we are also family too kan kits kan bersaudara dalam ugama islam tebal muka saja kitab aku heheh


Lord muzik lagu Di manakah Ku Cari Ganti

No one boleh cari peganti like him its only him
Akhir cerita sama2lah kita sedekahkan al- fatihah untuk beliau

Lagu petikan guitar instrumental Jeritan Batinku dari aku tribute to allahyarham Tan Sri P. Ramli





No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping