Wednesday, November 22, 2017

benar...

Langkah kakiku tak dapat melangkah bagaikan tidak mahu ada apa yang menganggu sakit itu,entah apa nasibnya hari ini,tiba,tiba fikiranku terganggu berfikir ditengah tekad jalanku terpaksalah aku memikirkan tentang diriku di rumah.

Untuk sampai hatiku aku perlu berterus terang melintasi masa dan waktu setiap kalinya pasti aku merasa serba salah,abah menghantar msg kepada aku menyatakan Tok tak sihat tak boleh jalan tak boleh bangun tak lalu makan.

Penduduk kampung keluaraga aku yang jauh sedemikian lama jarang=jarang sekali balik lagi pulak aku bukanya rapat sangat dengan keluarga di sebelah abah tingggal sekejap muncul semasa aku kecil berjumpa kemudian belasan tahun remaja dan dewasa tapi masih kekal di ingatan kampung di sebelah abah setelah sejak dari kecil aku tidak kenal akan rupa abah aku hingga aku berumur 8 tahun.

Walaupun telah lama namun kisah mengenai bapa aku dengan mak aku berpisah masih kekal di ingatan malah itu tetap tidak di sukai oleh mak kerana abahku membohongi mak dan keluargaku bahawa abahku belum berkahwin semasa melamar mak aku ,aku pula bagaikan orang terasing dalam ahli keluaraga mahupun di sebalah mak dan di sebalah bapa.

Rumah tok terletak jauh memang ada laluan di kediaman penduduk kampung.aku bukan mengelak dari diri sendiori penduduk di kampung aku juga mereka masing  kekadang lain sahaja  kerana aku berlainan daripada orang lain gara-gara penyakit aku.

Selalunya apabila di rumah tok aku pergi hanya kuatkan semangat aku sahaja.aku memberi jawapan tentunya korang faham sistuasi aku bukanya aku nak mereka-reka cerita tanpa usyl periksa.sungguhpun aruah tok wan dan tok dan keluarga di sebelah abah aku baik dengan aku tapi adik-beradik dan saudara-mara aku ramai di sana..

sememangnya mereka bersangka baik tapi hidup mak aku kami dua beranak hidup susah kerana tiada siapa yang dorong dan bimbing kami tiada ketua keluaraga melainkan mak lah satu-satunya dan ahli keluargaku macam macam mengenai hubungan aku dengan mak aku kekadang rasa macam anak angkat pun ada bila keluara di sebelah mak aku yang menjaga dan membela aku.

Sebab itulah aku sentiasa berkelakuan baik kerana mereka beri aku pelajaran dan mendidik aku kerana tidak boleh nafikan akan penyakit aku.siapalah aku ini sangat kerana keasakan masalah aku lagi mak aku keluarga kewangan lagi takut pada kata dan sindiran hadap segala yang terbuku hidup aku di kampung aku sekarang aku sukar menjelaskan  aku meminta maaflah kerana aku tersalah mempercayai tomahan orang tua-tua di kampung aku dan juga keluaraga di sebelah abah.aku tidak dapat pulang ke kampung. di utara kodiang kedah buat masa sekarang.awal bulan hadapan barulah terjamin jika aku mahu pulang ke kampung

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping