Tuesday, November 28, 2017

reformasikah?

Aku merasakan  dalam masa sekarang lebih suka kepada keluarga asalnya.kadang kala apabila aku merasakan  mak aku lebih suka  kembali ke zaman silam silamnya.contohnya aku merasakan terlalu sibuk dan menumpukan lebih masa kepada rutin harian di rumah membantu mak dan haiwan peliharaan serta kelola kawasan rumah dan rumah maklong dan sekitar kawasan rumah tiada masa untuk bersama kawan.beginilah hidup di kampung di pangkuan ibu bila di sana dapat perhatian.di sana panggil ada kerja.

Hampir 3 tahun aku seperti ini bukan di sengajakan tetapi kesuntukan masa dan kesibukan mengurus hal sendiri memenuhi misi Ahli JKK kampung membersih kawasan aku terpanggil.Sasaran adalah kefahaman Mental aku kecewa dengan penyakit aku ,rakan sekerja di kampung pula cuba membantu serba sedikit masalah kerja, aku di rumah.Aku gembira mereka seperti biasa tetap mesra walaupun aku kekadang beremosi bertempik dalam rumah tapi dah lama tak ...Aku mengambil masa agak lama untuk merujuk permasalahan ketika aku marah itu sebab aku tak tahu berfikir ketika waktu momen sebegitu.

soal aklak aku dan masyarakat hari ini ok saja apa yang di kesal semakin maju manusia aku harap tidaklah semakin dan lupa. berharap dan menekankan bukan saja kasih sayang yang perlu di titik beratkan aku bergiat aku lakukan dengan ikhlas tanpa niat tertentu agama saja tidak memadai gejala mak aku kekadang memarahi aku kekadang aku sendiri tidak faham dalam yakin diri tak ada.kesihatan mak dan aku itu lumrah faktor usia kalau rosak akan terus melalukan tak baik kalau aku sekat kata mak aku namun perkara itu tidak di alami sepuluh kali rosak tahu mak aku mengenal batas adalah seorang anak apa lagi berkenaan gila aku kaki merokok.negatif

aku menghargai bersikap baik budi yang mendorong aku. sebuah kasih sayang dan juga penghayatan amat mahal harganya.aku dengan mak aku pun mental berbelanja.aku selalu beri dan berbelanja keperluan kekadang bukan aku bergaduh dengan mak aku tapi mak aku menimbulkan punca kemarahan kisah duit mental juga dulu aku rasakan lebih seronok .kekadang aku dapat duit upah aku bagikan kepada mak ambil berkat kekadang aku bayarakan dekat mak tukar surat pajak.aku beri duit dan kekadang aku sendiri tanggung barang kerperluan..kekadang termasuk bekalan bil bekalan air dan elktrik,makanan ,makanan kucing dan sebagainya.sehinggakan aku tiada langsung duit dalam simpanan.

kehendak aku kekadang lambat di perolehi susah juga adakalanya bila nak dekat terima gaji poket dah kosong.pokai usaha aku buat macam-macam benda.. setiap bulan sampai staf bank interview aku katanya macam encik memang tak boleh menyimpan duit dalam bank lah nuh ....aku manafaat dalam buku aku berbelanja harian megorak langkah tak mahu jadi seperti setiap bulan tapi kekadang jadi setiap bulan bangkit dan berusaha tak nak takluk lama bila ada duit kembali reaksi normal.aku mampukan diri mewujudkan 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping