Wednesday, November 29, 2017

Bosan tak tahu apa nak buat

Boring tak tau buat apa,petang aku mula mancing berdekatan kampung  ni. Lokasi pertama ban tepi jalan  (org kg  tahu la kan) . Kali ini bukan joran haruan sekilo aku pakai  joran lama taruk pelampung Berbekalkan udang fresh dari rumah, cari tempat yang sesuai, ada 1 pintu air yg menjadi pilihan aku nak memancing. Umpan dilontar, tak sampai 5 minit. Joran bergetar. Ikan pertama didaratkan. Gila happy + excited kau. Hahah. Pasang umpan, lontar lagi. Tak sampai 5 minit. Naik lagi. Berterusan sampai berlima  ekor. Aku berhenti mancing, balik rumah bawak semua ikan tu.IKAN PUYU, IKAN TEMEKUNG. Spesis baung kalau da besar panggilan baung Rupa nk mcm patin, tp kecik je.  panjang.  Haha.  cita, ada 1 ikan yang suka makan .......tapi kat area aku mancing td bersih aku pun tak lah lalu biarlah dalam aquarium... 

Ikan puyu 


                     Ikan temekung 
Teringat mak pernah cita Ora zaman dulu toilet tak ada flash jd jamban tepi sungai yang mengalir saja ikan tu lah makan tai*aku pun tahu sampai sekarang fobia nak makan ikan tu hahahaha 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping