Friday, December 1, 2017

Tudung perigi..

Assalamualaikum..... Aku megemas rumah tersetup dah plan nak baik pulih tudung perigi  perkampungan tapi bila dah fikir  the way, tahan tak beri efek masa depan terpaksa tukar plan buat galang pvc tutup dengan net ikat cable type pada mulanya teperuk teruk.well, hari ni kan public holiday kerana sambutan maulidur rasul…huhu.

akhirnya perigi di baik pulih sebab dulu tutup dengan kayu papan reput, katup dengan zink bumbumg karat mereput. cuak berfikir kot! tapi alhamdulillah, jadilah  juga aku buat tudung perigi simple tahan lama . sempat snap gambar apa yang patut dan kucing aku pun terselamat kalau lompat atas perigi tuh 


Sudah hajat tak tercapai aku ceduk air perigi 31 kali semperna 31 juzuk al-quraan lagipun air perigi banyak sebab musim hujan cuci bilik mandi nyamuk besar besar plak tu ketit aku mati kutu kot tak taw nak buat macam mana lagi. Aku teringat,tawas lama dalam bungkusan aku pernah beli baki nya  dan  ubat jentik -jentik yang aku ambil dekat hospital  nyaman dan segar segar pula tu kat dalam bilik mandi lapang puas hati dengan tengok tersenyum bahagia

selesai solat kat rumah. sempat cerita inilah kisahnya perigi rumah aku dahulu di luar rumah aku selepas buat dapur dan bilik mandi perigi tu kat dalam u. huahuahua….

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping