Thursday, December 7, 2017

Bil telefon/internet

Bil telefon bil internet sebuah keluarga. aku memanggil mak dan maklong kebetulan balik ke kampung ahli keluarganya untuk berbincang.

Ini dah melampau, gunakan telefon bil dah melambung naik! Aku jarang tak gunakan telefon rumah, payah gunakan telefon imternet tempat aku bekerja mengunakan line hp wifi sahaja lama tak mengendalikan tetikus komputer!

Itu pun sama juga, gunakan telefon smartphone tempat aku bekerja.

Oh sorry....aku gunakan line masuk wassup  aja. Untuk panggilan,aku gunakan telefon hp juga lebih cepat.

Loh, apanya kalian ribut-ribut? Semua orang gunakan teeknologi, sama juga dengan aku!



masalah bermula dari tahun 2006 semasa pendaftaran pakej streamyx di rumah mak aku tersilap bagi salinan fotostat maklong aku jadi daftar atas nama alamat surat bil rumah aku tapi nama mak saudara aku tetapi dalam akaun TM bil nama aku owner jadi 2 wakil.mak aku tersilap bagi ic fotostat mak saudara aku ketika mendaftar sebenarnya nak cepat bagi ic mak aku.tapi setekat ini tiada masalah semua pembiayaan aku bayar seperti biasa.

Menyedari hakikat itu sejak dari tahun 2012 aku nak potong talian internet di rumah setidaknya pun tukar atas nama aku sudah buat surat dan sudah di tandatangan dan di persetujui.semasa pihak pejabat TM telefon aku aku sibuk dengan tugas dan kerja di rumah untuk mendapat kepastian. di persetujui.hanya sekali aku sempat menjawab itu pun aku dalam keaadaan sibuk di rumah.jadi mereka reject ingat aku main-main dengan mereka setelah beberapa kali mereka telefon hal yang sebenarnya aku tengah sibuk di rumah.

satu lagi hal yang mengelirukan nama owner TM bil telefon adalah anama bapa saudara aku yang telah meninggal kira-kira 10 tahun lepas aku pula tiada surat mati beliau jadi kami hanya terus sambung bayar bil tanpa sebarang masaalah cuma rugi aku tak dapat nak ambil pakej OKU dekat TM lebih murah dan berbaloi.

Sekarang bil  sudah 2 tahun cas di naikan jadi kos hidup melambung tinggi aku nak batalkan saja talian internet di rumah tapi setelah aku call pihak pejabat mereka minta surat sakit mak saudara aku.kalau nak potong internet.jadi disini aku sedikit bermasaalah dengan ahli keluarga pula tidak mengetahui perkara sebenar kami aku dan mak aku yang akan kena marah.takut pulakan terikat berganda bil kami perlu bayar.susah aku nak cakap.jadi selama ini kami langsaikan saja pembiayaan bil tel. nama bapa saudara aku dan bil internet nama mak saudara aku.



No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping