Wednesday, December 27, 2017

yahooo...balik kampung

plan tak rancang jadi balik kampung 26/12/2017, Aku tumpang keta wan balik tengok tok  amir follow.. Alhamdulillah, tok semakin sihat boleh berjalan menggunakan tongkat keluar rumah berkerusi roda malam semalam juga balik rumah.. Ini gambar 


abah dan aku

abang edi dan aku


mak dan aku

tok dan aku

tok aku ,amir dan wan

Balik rumah, buat keputusan nak balik Kedahlagi tahun hadapan... Tido kejap, rehat dulu... pagi kemarin kisah anai-anai kat rumah dah satel.pas dah solat asar, kami siap2 nak gerak..  tepat jam 5.20 petang 

 Dari suara dab msg abah leh bayangkan, dia sedih.. Kami berkesempatan terus gerak, dengan cuaca yg elok, xleh la nak laju sangat..abah dah pesan pelan-pelan jalan Dalam pukul 8.30 sampai rumah abah anak saudara  dan keluarga aku tersenyum manis menyambut kami,sebeluim itu kami sampai kuala kedah beli sotong ,siput retak seribu solat magrib di masjid Alor Star..



malam tu dan hari ini lepas melawat tok sebab ada urusan penting... abah kata rupa wajah aku sama macam dia ketika berusia 18 tahun dan abah menunjukan gambar tok pula kata tak saling tak tumpah aku macam aruah tok wan.kemudian abah menunjukan gambar ketika mula berhidmat dalam anggota polis gerak kilat aku tengok serupa dengan aruah dato Jin shamssudin.tapi dalam aku duk balik bertemu abah 2,3 kali tak pernah pula abah tunjuk gambar mak baru ,bini baru abah kawin maybe dia segan kot,aku pun berat mulut nak bertanya dah keluarga aku tak beritahu.

balik kami bawa buah tangan macam persta tani malam semalam buka lampu sekitar rumah abah dan mak bawa toslight petik buah ulam dan pokok.aku bawa balik anak pokok limau purut yang abah tut,limau purut,ulam raja,buah benuak,harum manis,buah limau kedangsa.

aku tak sempat jumpa tok su sebab hari dah malam tengoklah nanti tahun hadapan abah pesan baliklah kerap-kerap tok tak berapa sihat.selpas jam 11 malam kami pun balik sampai rumah lebih kurang jam 1.40 pagi



Alhamdulillah... Semoga Allah merahmati ahli keluarga ku dan ibu bapaku..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping