Tuesday, December 12, 2017

apa cer berlalu...

Yang tiada sering diingati. Ketika 'ada, pernah dipedulikan. Mudah sekali diberi untuk di jual. Tidak dihargai. Apabila usia berundur meniti takah-takah akhir maka kenangan silam sering mengocak ingatan. Kesal dan terkilan meruntun dan meronta. Ia menjadi sejarah indah yang sesekali menojah.

Aku kesal kerana mememberi ikan oscar aku yang ketiga untuk di jual oleh rakan aku amir. Demikianlah. Kita lupa sejarah dan perjalanan hidup yang kita laluiselama 2 tahun Susah masa lampau amat mudah terhapus. Kita kejar kesenangan. Kita menjadi kacang yang lupakan kulit.

Ketika itu tiada jalan yang dapat aku fikirkan.  terpencil di hati kerana hari itu aku terlintas memberikan ikan oscar aku sebab rasa bertimbang rasa kerana amir belanja aku makan bihun sup pak belalang dan desakan mak aku yang sekor ikan mas aku sakit jadi nak di asingkan aquarium memang bodoh mak aku aku jadi orang bodoh kerana macam macam hal  Maklom Tiada wang yang mencukupi buat sementara itu Tiada dapat di fikirkan Tiada. Yang ada cuma kami berkawan baik sejak hampir 20 tahun Menjadi kawan seumpama hati kecil yang diintai untuk dijadikan sahabat karib dah macam anak beranak adik beradik. Hebat juga harga diri . Sekarang, sekadar  ayam jantan pak pandir tanpa taji.

ayam kehilangan taji, saya kehilangan IKAN OSCAR TIGER tetapi masih tidak kehilangan ingatan. 2 tiga minggu sebelum ini situasi agak goyah .gangguan mentaliti dengan macam macam hal tapi semua setel beres.ikan anak ikan kap yang tinggal aku campur dengan ikan hiasan yang kecil lain pula banyak tai* apa da  kacau macam-macam.tapi rugi mana pun susah macam mana pun aku hadapi dengan sabar mungkin lepasni boleh taruk bela udang kalau ada duit lebih.hehehe sudahlah lupakan

kemarin aku ada duit simpanan sedikit buat beli barang stok memancing dapat diskaun jadi ahli harap biz maju dengan amir jual barang memancing tali tangsi,ladung dan 8 rod penuh pancing,mechine.. udang kebetulan musim menmancing udang sampai bulan 3 tahun depan aku pergi beli dengan amir dan letakan di kedai koperasi untung lebih sikit kami nak roll setengah untuk di masa hadapan pulak patner dengan amir.hope di murahkan rezeki yang halal.


kawan aku kata waa baguslah hang da jadi tokei pancing udang...aku hanya tersenyum puas sedangkan aku sendiri belum ada pancing udang galah...takpalah kalu ada rezeki pusing modal untung aku plak belikan untuk diri sendiri.sememangnya aku sudah pakat nak penuhkan kedai koperasi dengan amir sejak dari 2 tahun lepas tapi modal cukup-cukup makan.sekarang alhamdulilah dapatlah planing aku share peluang haha.


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping