Tuesday, February 2, 2021

Pening fikir

 

Assalamualaikum salam sejahtera salam sakit kepala asyik fikir boss fikir pekerja nak pula semua operasi guard ganti Replacement guard Buffer apa pula aku pulak yang nak kena support Riben Unggu is that a fair




Dengan tuntutan kadar with draw bantuan yang aku terima masalah OKU lain-lain macam hidup aku sampai bila ha..dah berumur jadi Round Betting kondem aku pun hairan nak biar sampai kena ratah pendapatan aku yang di tawarkan syarat perlu patuh undang-undang.mana maruah penat nenek moyang kita cari rezeki bagi anak cucu dia senang nak bagi anak cucu hidup bekerja.


Nak buat macamana dah tugas


Aku tak tau cari rezeki caruman KWSP dan PERKESO aku sunyi sepi tak boleh carum pasai pa semak aku tolong dah macam-macam, kerajaan depa sendiri dah ada terlepas lari ka duk kaji macam-macam depa buat kebajikan sendiri pekerja macam mana nih


Depa fikir buat macam ni aku apa kurangnya kot kalau renung lama-lama aku fikir pun murung jugak aku sakit jadi kenapa was was terhadap OKU macam aku sabar ada logik ka?aku nak buat perkara yang mungkar sedangkan buat apa aku tak mahu buat jahat surau dekat rumah aku pun aku dan mak aku wakaf tangga surau dan saluran longkang.


Baiknya melayu boleh di tindas apa alasan mereka menuju sikap aku yang baik di tukar jadi buffer bekerja sendiri.Bagi aku tak ada kerja kalau aku kemukakan di pejabat buruh pun depa buat tak layan kot bagi orang lain pula anti present jadi juadah orang depan mata sama ka buka pintu rezeki usaha sendiri yang berkat untuk orang lain nikmat yang banyak pun kenapa aku sendiri susah.


Aku dengan keluarga dah biasa tunggu mati tak kebuluran pun walaupun dulu sewaktu bekerja duit income terjamin orang dah macam tak ada akai dunia dah tak waras dah balik rumah lagu rumah yang orang lain pulaterima habuan.


Cuba nilai apa yang aku cakap apa yang aku type apa yang aku update lihatlah sikap orang di sekeliling kita dapat lihat dah pasai pa dari gaji yang kurang ke advance tak dapat langsung janji success aku boleh beli keperluan apa yang aku nak makan hari hari.selebihnya aku sedekah kan pada orang yang kurang bernasib baik juga pada haiwan kucing aku bagi makan.


Orang tua tua di kampung aku juga sedekahkan dan orang orang yang senasib dulu semasa kerja tetap ketika aku cuti kepada orang ganti aku sedekah kan extra RM 10 +40 =RM 50 sebab apa aku ingat aku bersyukur dapat Perkerjaan di terima bekerja dengan sepenuh hati aku ikhlas tapi kenapa sebaliknya aku di rangkung kerja yang paling bawah dah tiada langsung caruman jadi hampa fikir sekira berlaku perkara yang tidak di ingini ke atas aku adilkah macam tu siapa yang menjadi mangsa terainaya di dalam pekerjaan sangat mengecewakan aku.



No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping