Monday, February 1, 2021

Part motorsikal

Lebih kurang sama cerita aku yang lepas hari ini beli pasang pelapik raga motor untuk motorsikal carpet kereta warna kelabu Masa mula-mula dulu pakai  Sekarang kebanyakan  ni menjadi opsyen kepada pemilik motorsikal untuk dipasang pada motorsikal masing-masing.alhamdulillah



Mungkin pelapik ni semakin menjadi keperluan memandangkan barang kecil-kecilan seperti anak kunci dsbg terhadap barang yang di raga motorsikal terjatuh. Apa sahaja yang diletakkan dalam raga motorsikal yang terdedah itu berisiko hilang terjatuh.

Kunci motosikal aku tak akan jatuh punya sebab aku dah kunci rantai.

Sekiranya barang yang diletakkan di dalam raga motor itu terjatuh dan hilang maka ia berpunca dari kelalaian pemilik. Ini kerana apa sahaja yang mempunyai sedikit nilai pasti menarik perhatian orang yang ada niat untuk mengambilnya, sama ada untuk dijual dengan harga murah atau sememangnya tabiatnya mengambil harta benda orang lain.




Terpaksalah aku invest membeli satu potongan carpet getah alas kaki kereta ini. Syukur aku membelinya pada masa yang tepat (bagi akulah) sebab Harga siap potong dan pasang cuma RM5


Faham-faham sudahlah sebab apa aku pilih helmet safety index

So, aku pergi sendiri mencari di kedai-kedai motor dan kereta pasang carpet alas kaki kereta


Selepas pasang pelapik rack raga, semenjak aku dengan motor baru tak berapa usar sangat aku biasanya abaikan saja parking di tempat parking terlupa dengan kesibukan nak layan tengok motorsikal aku hanya transport pergi kerja sahaja


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping