Thursday, March 4, 2021

Buat tatapan umum

 Malam tadi aku kurang lena tido jaga tido jaga Aku banyak berfikir tentang seribu macam masalah. Buku depan mata dibuka, namun kandungannya yang menerangkan tentang prinsip pengeluaran ternakan simpanan syariah KWSP tidak ku fahami langsung!

 Entah apa yang aku tembusi akal fikiranku ini. Menerobos jauh ke luar minda aku. Out of the box!tadi aku ke pejabat KWSP ambil penyata last sekali aku semak penyata aku pada Ogos 2020 jumlahnya mencecah melonjak hampir 10k dalam 9847 lebih kurang tup tup hari ini aku pergi check jumlah pendapatan simpanan KWSP aku dalam 7334 aku ingat aku tak makan riba dengan keuntungan simpanan syariah menelan belanja hampir RM3k duit aku di tolak 

dalam fikiran aku ingat kot adalah dalam 10k keatas sampai stop caruman pada bulan November 2020 aku redha saja klu dak sakit orang nkaya aku nak mai dah sebab majikan syarikat aku kerja carum aku 11% dari gaji hingga November 2020 aku terpaksa buat belanjawan sendiri 

tak boleh simpan jugak sebab gaji aku sedih macam cerita azizah penarik beca kekadang upah kerja aku mereka liat nak bayar.walaupun kerja lebih masa.

di sangkak pendapatan simpanan terpaksa di belanjakan.dah 4 bulan berlarutan aku jadi buffer support guard ganti nanya ja aku nak buat macam mana terima sajalah ketentuan takdir.

Salah satu yang bermain difikiranku adalah Adakah aku seorang “yang susah tapi orang nampak senang" tapi orang di media sosial yang tahu aku umumkan aku seorang yang sangat susah sebenarnya tapi nampaknya macam orang senang tatapan di media sosial.tolonglah faham

Aku pun sambil sibuk cari kerja try contact tanya offer pekerjaan baru yang lebih baik dari aku terus rugi buang masa tapi bukan rezeki aku sebab aku nak majikan lain tolong carum KWSP balik untuk masa depan aku terjamin




Mungkin Allah nak lindung aku la ni



Sambil tinjau iklan ni kosong



Persoalan nya entahlah harapan aku agar cari rezeki yang berkah di terima ka aku mcm mana pula aku nak bentuk profesion aku lagi pulak bertaut akan di janjikan aku gantikan tugas kerja tu kena ada technical background nantilah aku fikirkan dulu


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping