Saturday, July 2, 2022

BODOH!!!

 AKU selalu percaya, orang baik tak wujud dalam dunia ni. Orang bodoh je yang ada. Orang bodoh ini merujuk kepada takrif orang yang terlalu baik melampau-lampau seperti yang terpampang banyak dalam sinetron. Adus... penat aku jadi 'orang baik' ni. Sabar... dengar... beralah...! Sampai bila? Orang tau aku ni, asyik tersimpan dalam dada sampai kepala pun dah naik nak pecah.sbb. orang kata aku besar kepala.caaiihh ok la tu besar kepala eah sekurang2nya fikiran aku luas la jugak kan bukan buntu macam ko sifat al mazmumah.


Aku bengang je hanya tidak selalu menjerit shouting. Apa yang susah sangat untuk orang faham aku? Asyik aku je yang nak kena faham orang. Aku sebenarnya tak kesah pun kalau korang tak boleh nak faham aku. Dengan segala hormatnya aku minta korang jangan mengerti hidup aku dan tak payah nak berpura-pura sibuk nak ambil berat pasal aku a.k.a jaga tepi kain aku atau sahaja nak ambil kesempatan Selama ni aku hidup pun, aku jaga diri  Kau kat mana? Bila orang bercakap, baru kau sibuk nak ambil tau. Tu pun sebab tak nak orang kata aku tak reti nak pikul tanggungjawab.

Aku hormat kau selama ni.lagipun kau orang pun manusia macam aku Aku jujur hormatkan orang. Tapi biarlah berpada. Itu je pun yang tertinggal kat dalam hati aku ni. Aku tau kau baik dan tak kisah. Cuma janganlah melampau mendesak aku dengan ketidakpuasan hati ko nak mencabar aku. Aku ni pun ada perasaan juga. Jangan sampai hubungan sesama  berpatah arang  hanya kerana benda-benda kecik dan bodoh ditambah pula dengan perangai fikiran yang mengaibkan orang seperti aku dan  tak tentu pasal.orang.sungguh tidak sopan kelakuan bukan saya ko  kau,orang lain realistionship kurang ajar dengan aku atau ko sengaja cari pasal dengan aku.

Aku bengang berkali ganda, tau tak?! Bila aku pulak dah mula naik angin, kau jangan menyesal! Sebab aku memang dah tak reti nak berbaik dengan orang yang aku maki! Dengan secara Konya ideologi intelektual idealisme berkesempatan waktu atau masa bukan free serta off aku sakit emo ada angin orang lain dan seangakatan dengan ko selain ko pun boleh lebel tidak suka akan aku. dengan bermasam muka atau buat tak tahu dengan aku dengan megata macam2 dekat aku ade aku kisah ada saya aku buat pekak buat bodo selama ni apa korang tak tahu lagi ke?selama ni pun bukan ko yang bagi aku makan pon.ada faham tak? AL syifa jamak dan tawaduk serta nifas bilas samak basoq kalam nazak fikiran yang waras bukan mazmumah jumud asas statigik keselesaan kepada kestabilan kesinambungan kepada usaha-usaha yang sebelum hablum min masat sanubari mungkin sesuka hati buat saja saja sengaja biasa di biasakan hurrrmmm yang perlu godies good relationship.man dal lazi wa aminus Soliha minal solihin.tawakal tu Allah. Boarding

BODOH !!! Sieyel ko pikiq ape dude 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping