Tuesday, July 19, 2022

Please

 kalau pandai memandai. tak ikut peraturan yang ditetapkan menyusahkan semua orang seperti aku,aku tak langgar perintah tapi kdg2 aku tk bleh buat beberapa perkara apa yang di suruh


peraturan dibuat agar kita tahu menghargai, apa yang sepatutnya. cubalah bertanya dengan orang yang lebih arif akan sesuatu hal. dan jangan hanya ikut logik akal.
yang penting jangan pandai memandai-mandai...menyusahkan semua org yg ikut peraturan jer. jika tak susahkan org tak per, nanti org lain yg buat, org lain yg kena...kes naya beb...

pikir dulu apa yang org ckp. jgn suka2 hati buat kerja tanpa tanya org. bila tiba masa nak betulkan, org lain yg pecah kepala. dan jgn ego kalau tak tau...tanya jer....tak salah bertanya, tak sesat jln. kalau sesat sorg tak per, nanti bawa org lain sekali.
nak betulkan perception yg dah salah bukan senang, consider cam tu sesatlah...nak balik kepangkal jln susah....
susah kalau tambah....:D pandai2 cakap pn susah so wat do no je la kot

susah nak ckp, kalau dah kena batang hidung baru tau perit nyer... kikikik, mayb dah tak der perassan agak nyer...puas hati...

aku nak tgk org tu cam ner...herm, mungkin aku happy ngan apa yg aku buat sekarang....mmg senang utk menyatakan pendapat. yg tanggung diri sendiri. but kisah itu telah berlalu. hati aku,mal tak mahu ungkit

baik lah diam lagi aman. tak semua orang macam aku  yg mengalami tahu rasa nyer. but kecerian dan ketenangan akan diperolehi oleh hati yg memaafkan. paling penting dlm hidupku ialah tenang...
berapa ramai yg boleh bertenang bila ditimpa musssssibah...

ALLAH bersama dgn org yg dianiaya...

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping