Wednesday, March 7, 2012

semalam dan hari ini

Semalaman aku tak tido awal menahan sakit.macam lagu BPR Dari Air Mataku Yang Jernih"meronta dalam kesakitan...andai aku tahu beginikah oh sakitnya aku pun tak mahu..mengundur diri...." Tepat je pukul 5 pagi, aku dah tak leh tahan mengantuk terus tido.Semenjak aku makan ubat aku tak pernah kerja tetap atau bertahan lama ntahla kali ni walaupun aku ada dapat tawaran bekerja tapi aku terpaksa menolak bulat2 payah nak cakap,sebab aku tiap2 bulan kena pergi hospital doktor check doktor dah tanya2 itu ini, pastu then minta aku baring atas katil tuk amik suhu and blood pressure,berat badan,ukur ketinggian then injected me …


Aku ada tanya kat doktor tu,"sampai bila saya kena makan ubat" doktor cakap "sampai mati"AND this is my bad answer.aku pun ada bagitahu kat kawan aku,mereka kata jangan dengar la cakap doktor tu....tuhan nak bagi kita sakit jd kita kena sabar dan bnyk beringat kat dia,tawakal kat dia.


aku ada terbaca kat internet jenis2 ubat aku makan,betula kalau aku tak makan ubat akan akan jd lebih aggressive contohnya beremosi dan malam kalau aku tak makan ubat aku tak lena tido.aku makin depress n sedih.. bayangkan le perasaan aku..


Lepas makan ubat penenang,aku rasa takmo jumpa ramai org dan layan orang tanya dah elok ke tak.. sebab aku tengah sangat tension dan sedih…perasaan tak tenteram,pertanyaan camtu buat aku lagi sedih.. semalam aku dok bebaring dalam bilik sorang2.. pastu, tanpa sedar aku menangis semahu2nya sampai aku tertido..buruk nya aku,aku sebenarnya malas and dah rasa sangat lemah bila makan ubat. tapi,apa boleh buat,bila sakit itu datang aku sendiri pun tak tahu dan aku sendiri pun tak mahu.Keadaan benar2 menguji aku.aku reda atas apa yang berlaku dan sentiasa aku memohon pada tuhan agar engkau berikanlah aku jiwa yang tenang.segala usaha aku hanyalah ashab semata namun engkau yang menentukanya.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping