Saturday, March 17, 2012

Tergugat

Pagi-pagi lagi aku dah bangun sebab ada appoitment medical checkup dengan doktor.tanyakan mengenai hari ini.bila doktor tanya macam-macam aku jawap.

Bagi aku baik lagi pihak Hospital Kerajaan macam aku terima rawatan macam sekarang ni lebih bagus dr hospital swasta yang sebelum ni sebab hospital kerajaan sentiasa mereka susuli aspek2 kesihatan terhadap pesakit seperti aku berbanding dengan khidmat hospital swasta tak ade nak merawat pesakit selepas keluar wad.sirius aku cakap membuang masa dan wang ringgit

Mungkin bagi mereka lebih maju contohnya pakar dalam bidang pembedahan dan lain2 perkara mereka lebih arif akan tetapi hospital kerajaan sentiasa ambil tindakan yang sewajarnya terhadap pesakit sebaik mungkin ada jugak sesetengah orang boilkot dengan hospital kerajaan.

Sebelum ni memang aku pesakit dari hospital swasta.BENGANG beb selama 12 tahun selepas aku menerima rawatan di ward hospital swasta tak ade kate nak check darah,berat,tinggi,air kencing dan lain2 penyakit nak check lepas tu bagi aku makan ubat lalok tapi selepas selama ni aku transfer ambil ubat dan menerima rawatan di hospital kerajaan mereka ambil ambil tindakan sewajarnya itu semua.

Berbalik kepada tajuk aku kalini iaitu tergugat kemarin aku jumpa doktor aku tak terfikir nak terangkan apa yang aku fikir hari ini iaitu tentang temujanji dengan doktor selama 2 bulan sekali jumpa doktor,itu yang payah bagi aku sekiranya aku ada hal lain seperti bekerja atau sebagainya.td aku cakap dengan mak aku boleh tak?aku tak mahu jumpa doktor just nak ambil ubat sahaja selagi aku rasa ubat tu sesuai dengan ubat,sekarang pun ubat sama juga dan suntikan setiap bulan aku boleh pergi walaupun dalam bila2 masa tarikh di tetapkan aku boleh pergi di lain hari cuma jumpa doktor sahaja aku tak mahu lagi pulak nanti bila masa dan keadaan aku perlu jumpa doktor aku buat appoitment dengan pihak hospital bila tarikh di tetapkan aku pergi jumpa doktor sebab kalau aku rasa perlu atau kena jumpa doktor aku tak boleh tak pergi lagi pulak payah sekiranya aku ada hal lain,mak cakap tak tahu hang cakap sendiri la kat doktor macam tu.

Since tak ade lah aku rasa payah dan tergugat.tapi hati duk tertanya tanya jugak boleh ke sebab apa doktor pun nak rekord dalam buku macam mana keadaan aku sebab bila doktor tanya aku terangkan,doktor tulis dalam rekord buku pesakit macam mana-macam mana.tak pa lah kot macam tu.....inilah planing aku yang akan aku terangkan dekat doktor bila aku nak datang jumpa doktor nanti,boleh ke?...Ha...senang kerja pihak hospital,senang juga kerja aku.hehehe

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping