Thursday, August 2, 2012

apa kes?...

Hari ini aku merasa amat amat sedih dan amat amat marah. Rasa marah aku begitu meluat luat dan meruap-ruap. Tahap kesabaran sebagai manusia aku hilang dan runtuh samasekali. Marah dan benci!!!

Hari ini semua akhbar menyiarkan  berita berhubung kes eksekutif pentadbiran TV9,Syaleza Jaffar 31,yang di temui mati dirumahnya.Siasatan masih belum pasti sbb di temui tidak sedarkan diri di rumah dan macam2 lg maksiat la itu la ini la.Manusia yang telah hilang samasekali sifat manusianya itu. Di bulan ramadan almubarak pulak tu.Seolah olah inilah pelengkap kepada kejahatan! Lengkaplah sudah sekarang manusia ini memang bersifat binatang!!!Dalam rasa sedih, sebak, dan sayu aku berdoa agar pihak polis dapat menangkap secepat mungkin siapa yang melakukanya itu.

Juga hati kecil aku sekarang bercelaru sedikit, jadi tertanya-tanya kenapa semua ini berlaku? Kenapa semakin maju dan hebat, kes kes sebegini semakin kerap berlaku? Adakah ada mereka mereka yang ketinggalan dalam perlumbaan hidup dikota ini? Adakah tekanan yang dihadapi di Ibukota ini semakin tinggi? Lalu tindakan tindakan ini adalah satu dari kesan dan akibat bila manusia terlalu tertekan dan 'stress'.

semakin hari semakin jauh kita tertinggal...tertinggal dari sifat dan lumrah kehidupan..Orang melayu ni klu berdendam macamana kan berbunuh adik beradik pun sanggup.Aku bukan orang nya yang hebat sangat yng orang nak dendam-dendam ni. Apalah nak marah dan dengki pada aku sangat. Bukan aku ada apa-apa pun...Aku cuma seorang lelaki  kerana kudrat dan takdir dari yang maha pencipta.

Mungkin aku berada pada saat dan ketika dan tempat yang salah...tapi itu semua bukan kehendak aku..ianya kehendak Allah...kun fayakun...begitu juga kalau sebaliknya..ianya kerana Allah berkehendakan begitu...Ku fayakun...

Arrggh!! bumi Allah ni luas....rezeki Allah yang tentukan...hidup mati Allah yang tentukan..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping