Wednesday, August 1, 2012

pertengahan bln posa

Sudah pertengahan hari..umat islam  berpuasa. Berpuasa ingat perkataan berpuasa dan fahami perkataan berpuasa itu.Berpuasa...sekali lagi berpuasa. Bermakna menahan diri dari lapar dan dahaga serta perkara-perkara yang boleh membatalkan puasa atau mengurangkan ibadat puasa .

Berpuasa..?? sekali lagi harus di ingat...bila tiba 'musim' puasa Makanan akan melimpah ruah. Tak percaya kalau tidak ada pembaziran dan makanan sukar didapati bila masuk 'musim' puasa.Dari masjid hingga ke hotel hotel...dari keluarga miskin hingga ke keluarga kaya, semuanya akan melimpah ruah kan dengan makanan. Pesta ini akan berlansung selama sebulan.!! Aku tak nak komen apa apa.

'Musim puasa ' yang sibuk berurusan atau membuat persiapan raya ade benda yang kita tak nak berlaku berlaku jugak apadia???

1. 24hb kucing aku abu cik mati

2.Perempuan bawa kereta langgar motosikal aku dr belakang terbalik kat jln.pergi ke kedai haiwan beli ubat syampoo sulhur pet ubat kurap nasib baik la aku tk de apa2 yang cedera cuma motor selepas tu 20 kali nak start,kakak tu minta maaf tak sengaja cakap kakak tu kakak takut la dik tu calar ka,aku ckp tak apa dah nak jd bukan kita mau,balik umah bagi mandi kucing

 3.Cari merawat kucing sakit kat tenet sbb kucing Boboy dah 4 tak makan.aku jumpa pokok ubat kucing pokok kucing galak esok aku suruh mak aku tanya org kt kampung sape2 ade pokok kucing galak ada pn aku bagi boboy hanya gigit 2 kali dan lepas,keadaan boboy amat daif  sakit 25hb aku da bawa ke veterinar   tp kucing aku Rona makan seronok plak tngk Rona gigit tarik2 akar pokok tu

4. sayang pagi 30hb pukul 3.10 pagi boboy mati setelah tak makan seminggu.

5. 30hb Merawat kucing Baby pn sakit bawa pergi veterinar amik ubat,vitamin untuk 3 hari sekarang agak pulih tp hanya minum air glugos dan susu.

6. 31hb merawat kucing Rona bawa ke veterinar cucuk ubat cegah kurap amik cream bat sapu dekat kurap.

Hari ni persiapan beli bal lampu,mentol lampu luar dan bilik atas,berkebun cabut rumput tepi dinding rumah.esok ade lg yang perlu nak buwat setiap kali bebelanja duit,hari2 duit aku selalu ingat agar tidak membazir tidak menjadi sahabat kepada syaitan membuatkan kita insaf dan faham erti perjuangan menentang nafsu?. Apakah dengan melebih-lebihkan yang ada pun dah cukup sekadar ada betul tak...

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping