Friday, August 3, 2012

...

Pagi isnin. Lsbih kurang 3 am Boboy mula bersuara apa bila mak aku ingin meyuap susu bagi dia makan setelah 6 hari tidak menjamah makanan. kesian benar aku melihatnya. masa sambil mengadu sakit.Habis aku Sikit pun tak boleh nak lelap, asal dia nmapak ja mata boboy nak pergi baru dia mengiau dengan suaranyanya yg manja, dia pun mengiau tk terhenti henti hinggala ke saat nafasnya yang terakhir. Mak aku memapah ke riba dan menangis diikuti aku pun turut sama bersedih jatuh air mata aku menatap saat pemergian Boboy menandakan bila2 masa saja akan pergi,mak menyebut la ila haillallah berulang ulang kali sambil mengusap-usap badan boboy.

 Neyh pic boboy mase sakit,semalam selepas bawa dia ke veterinar.

Masa mula menginjak ke jam 3.10 am.Boboy kucing kesayangan kami  umur baru 8 bulan sudah tiada lagi.selepas sehari Abu cik (mati),walaupaun aku telah bawa Veterinar namun tak berjaya juga pulihkan keadaan boboy yang hanya di berikan 2 suntikan satu dripadanya vitamin.tapi tidak di berikan ubat untuk makan selainya.

Neyh pic Yabu masa dia sihat

Selang sehari adik kepada Boboy,anak kucing Yabu pula pergi pula mati mana kala kakak kepada Boboy pula sakit mulut 5 hari tak makan.air bisa dari mulutnya sentiasa meleleh aku sempat bawa berubat.Selepas tanam boboy aku bawa Baby ke klinik veterinar di berinya suntikan dan ubat serta vitamin di dalam botol untuk 3 hari untuk makan nasihat doktor agar aku berimakan air glukos sebab badanya sngt panas bila balik ke rumah.

Neyh pic Baby minum susu botol masa kecil


Seperti yg disarankan oleh doktor lakukan secepat yg mungkin.Glukos itu aku cuba pergi cari dekat kedai.Baby macam dia kecik2 dulu di beri minum oleh mak aku sebab bila dah besar Baby tak alah sangat minum atau menyuap susu padanya sampai lekat namanya Baby sebab masa dia kecik Ibunya Rona tak berapa nak bagi makan susu jd mak aku lah yang asuh minum susu dalam botol,bila Baby minum sambil memegang botol susu kecil tu la yang lekat namanya baby

 Neyh Baby
Hari ini baby da makan sendiri keadaanya semakin sihat betapa lega kami..yaang penting selepas ni tak de yang mati lg. (sehari selepas kejadian,kucing Abu cik,Boboy di ikuti Yabu mati aku anggap ini adalah satu ujian.Kadang2 tu Allah tu nak tahu betapa iklasnya kita sewaktu kita berikrar yang kita beriman dgn qada dan qadar, yg kita  percaya akan kententuanya...yg kita percaya pada takdir.

 Ini je anak kucing Mei-ah yang tinggal yg aku nk bela ibunya Rona,Baby,Mei-ah dan Teh cik.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping