Tuesday, April 8, 2014

Buah Mungai

Pokok Mungai merupakan sejenis tumbuhan yang berasal dari kawasan Asia Tenggara yang beriklim panas lembap. Pokok ini selalunya sinonim di negara india

Sebenarnye aku nak cite pasal pokok mungai kat gumah aku ni je..hehe.. pokok  blakang gumah dah berbuah.. lg lebat Berjuntai buah die ke bumbung belakang gumah aku ni..hahaha.. ..

inilah buah mungai yang baru di kait (ambil dari pokok)

Nampak besar dan panjangkan macam buah tua kan tp sebenarnya tidak buah mungai ini belum jadi buah tua lagi ia memang jenis yang berisi matang kalau nak tahu buah yang sudah tua tengok pada kulitnya kalau ada warna seperti koko tu maknaya buah tu barulah buah yang tua.

Biasanya masak gulai dengan kacang parpu dengan telur ke udang pergh tangkap leleh kalau dah teringin tu hehe Menarik2. boleh la aku suke makan buah mungai ni,Ada aku terbaca kat surat khabar bagitau aku, petai banyak khasiat. Aku memang tau mungai banyak khasiat,..tapi kalau makan banyak macam meratah buah mungai saja pun sakit badan gak lenguh2 tu biasalah,berlaku kat mak aku dah,mak cakap tak nak buat gulai mungai lagi kalu buat pun habuan aku je,mana tak nya sedap mak aku meratah buah mungai tu.

Sampai sini jelah yang aku nak citerkan pasal buah mungai....nuh

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping