Tuesday, April 8, 2014

Pi KL makan kenduri



Entri ini menceritakan dari mula perjalanan kami di mana aku pergi ke KL makan kenduri saudara,pada mulanya aku agak keberatan nak pergi sebab nak tinggalkan kucing kat rumah kami pergi 3 hari 2 malam.2 minggu sebelum pergi aku dah mula sibuk kat rumah sebab nak buat persiapan awal cuma ready nak pergi aku,mak aku 2 orang,jiran sebelah rumah 3 orang.jadi kami semua lima orang.tiket aku beli pada hari Isnin 31hb march 2014

Hari Jumaat 4hb 2014 Dari rumah kami sewa kereta hantar ke Station KTM Butterworth kami bertolak naik train straight jam 8 pagi naik Ekpress Rakyat budget jimat sebab mak aku dan seorang jiran aku adalah warga emas dan aku pula OKU so tiket separuh harga then sampai KL Sentral jam 1.30 petang ! pastu naik komuter dari kl sentral ke Rawang dan aku di fahamkan sampai di rawang kena tukar komuter untuk ke serendah maka tukar lah lagi kami sampai di station serendah jam lebih kurang pukul 4 petang penat sangat kemudian tel mak saudara aku,kak liza datang ambil dekat serendah.Tidur semalam kat serendah keesokan harinya hari Sabtu 5hb April 2014 lebih kurang pukul 10 bertolak ke Shah Alam Tempat kenduri sepupu aku akad nikah pukul 3 petang dan malam nya jam 8 malam bermulalah majlis kenduri tidur semalam kat Shah Alam dan pagi berikutnya hari Ahad 6hb April 2014 pakcik aku hantar kami kat Pudu Raya kami bertolak pulang ke Butterworth jam 11.10 pagi dan sampai ke Butterworth jam 5 naik bas Rapid sampai di rumah lebih kurang pukul 6 petang.

Selamat Pengantin Baru to Mawar dan Khairul moga dapat rahmat dan keberkatan serta berkekalan hingga ke akhir hayat.dan aku happy saudara mara dan adik beradik jauh dan dekat ada yang tak jumpa lebih kurang 20 tahun lebih pun ada.

Inilah salah satu peluang merapatkan lagi hubungan sesama adik beradik,paling gila so far sebab penat. Penat gelak and penat control balik umah kucing2 aku berak2 kencing atas katil aku sbb.tak katup pintu bilik sebab pagi nak keluar pergi KL aku cari kucing aku teh cih tak ada dalam rumah ingatkan ada bawah katil dalam bilik rupanya kucing aku tehcik ada menyorok kat atas rumah. kusyi keluar rumah waktu kami balik buka pintu rumah sampai ke malam hari ini 8hbApril 2014 tak balik2 lagi.Banyak hal terjadi tapi entri ini dah panjang maka aku terpaksa stop setakat ini dahulu.sorryla tak sempat nak bergambar so entri yang tergendala akibat tak ada gambar yang aku sempat ambil takde pic aku nak taruk.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping