Monday, October 27, 2014

aku sekarang...

seronok, best...dua perkataan yang menggambarkan perasaan aku...hehehe...aku kalau dapat relex dari kesibukan, kat rumah macam ni...rasa puas hati sangat...dapat bersama keluarga mak dan maklong di kampung, rasa macam aman damai dan tenangnya dunia aku...merekalah segalanya bagi aku...walau rasanya semangat aku masih ada di sini...



alhamdulillah...walaupun tengah hari tadi aku keluar pergi kedai motor tukar mentol lampu depan dah terbakar ingat apalah...rupa-rupanya ada bila aku balik cover depan kepala lampu tercabut kat depan...okaylah...tapi yang peliknya... ni yang nak kena balik semula ke kedai motor pulak...ni yan penat neyh

Dan balik ke rumah...aku makan nasi...sedap...ikan cencaru masak kicap...masakan mak......yelah dari bulan ni aku jarang makan malam dan kemarin aku makan roti benjo je dengan telur goreng jaga badan la katakan,tapi lebih menyerronokan berat padan aku turun 2 kilo dari 72kg tinggal 70kg dan saiz perut aku yang boroi tu dari 41 incikurang kepada 39 inci ada masa kat rumah aku cuba buat apa saja yang dapat membantu mak di rumah dan untuk keluarkan peluh agar ianya dapat membakar kalori dalam badan aku.termasuk bersenam

Malam dugaaan yang paling mencabar ialah nafsu nak makan tapi aku dapat atasi dengan tidur setidaknya pun kalau aku rasa nak makan aku ambil makanan macam makan sayur,buah-buahan tomato atau roti dalam kuantiti yang sedikit tanpa menjamah nasi Clik

.Pagi juga aku minum kopi, dalam seharian aku banyakan minum air masak atau ais kosong bila dah jemu dengan air kosong atau tekak nak rasa minuman barulah aku minum kopi atau merokok.

Agaknya aku dapat jaga badan...a.k.a bela badan wakakakaka harap selepas ni berat badan aku turun lagi dan dapat mengkempiskan perut waallahualam hahahaha baru puas hati control macho...



No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping