Thursday, May 28, 2015

kini baru aku tahu

Kawan huhu hey,kesakitan melanda aku la di rumah apa nak buat eah mana taknya balik-balik orang mengata aku,bukan nak sangka baik tunjuk aku jahat okay tapi kenyataan rasa macam semacam je dengar mulut orang mengata macam tu...

semuanya gara-gara aku tak keluar malam dari pada beberapa dekat last sekali aku keluar pada 5 oktober 2013 tengok konsert dan sebelum tu dah beberapa dekat aku tak keluar, lain pada tuh aku tak keluar malam ,memang ada kawan datang menjemput pergi dengar ceramah,pesta la, mandi kolam air panas la,lepak rumah kawan la,ajak makan la,pergi pasar malam la dan sebagainya aku menolak pelawaan mereka repeat malam semalam aku keluar ke rumah kawan aku,kawan aku wan datang menjemput naik kereta dan balik sampai di rumah tepat pukul 12 malam.tak boleh nampak orang semua perasan aku main,main.yelahtukan

Sekarang ni dan da lama dah aku tak keluar malam sometime aku miss nak tengok lampu2 di waktu malam dan kalau dah dekat raya tuh dah lama aku tak tengok pelita kat tepi jalan di rumah orang sepanjang kampung..macam mana la kan lama tak tengok tapi tu la orang mengata aku belagak la macam-macam lagi tapi tu la namanya kehidupan kalau mulut tempayan bolehlah di tutup ni kan pula mulut orang ada saja yang mengata haih! nasib badanlah.Selama ini orang fikir sangatlah siyes tak tipu punya.sowi aku tak nak dengar such people thing.pekak telinga sudahlah okay memang nasib badan. O KATA - KATA...

Akan tetapi kejadian semalam telah banyak membuat aku tersedar dan insaf yang selama ini aku naik angin atau marah, aku hanya tahu perasaan aku sahaja,aku tak fikir maruah orang yang di marahi dan orang lain yang mendengar dan tahu.Seperti terjadi semalam di rumah kawan aku memarahi bapanya yang sakit lumpuh.dii situ aku dapat dan nampak serta insaf terhadap diri aku dengan mak aku tatkala betengkar di rumah.terima kasih di atas pengertian semalam membuat aku mengerti dan faham.mudah-mudahan ia tidak terjadi kepada aku sebagaimana kawan aku yang bermasalah.aku jadikan ia sebagai iktibar di atas apa yang berlaku.tanpa memarahi atau naik angin membabi buta tanpa tujuan hasrat di hati minta simpang malaikat 44 jika ianya terjadi kepada aku.suatu hari nanti aku kesorangan aku tak nak menyesal tak sudah terkenang semasa masih hidup apa yang telah aku lakukan kepada mak aku.wallahualam

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping