Friday, May 1, 2015

semalam mimpi yang menakutkan..

Sejuk pagi tadi.Hari ini da 2,3 hari hujan,elok juga kan hari kemarin aku banyak menghabiskan masa dengan tido siang tadi tido pukul 2 sampai 4.30 petang, malam pula pukul 12 sampai pukul 3.25 pagi td aku terjaga dari tidur selepas bermimpi yang menakutkan selepas terkejut aku pun beristifar banyak2 dan sambung tidur pukul 4 pagi.boleh aku karangkan citer mimpi aku sebenarnya aku jarang menonton tv semenjak 2 menjak ni kengkadang tengok kengkadang tak boleh tengok langsung.Huhu agak mati akal la aku sekejap jadi aku merepek kat sini cerita pasal mimpi menakutkan malam tadi.aku tak ingat awal macam mana.yang aku ingat

tetiba aku berada dalam suasana dunia yang agak huru hara terutama pada malam hari di suatu tempat tinggal aku dapat sumber maklumat yang lengkap di kawasan kampung di serang zombie.oleh itu masa tu selesai saja aku menyelamatkan orang dan orang ramai yang tak kenal siapa,aku terus kami di pindahkan oleh pasukan tentera membawa kami naik truck lori dalam pada masa nak bertolak meninggalkan tempat tinggal dan apa yang aku dapati jumlah zombie agak ramai berbanding dengan manusia , terus saja aku menyedari sambil di perhatikan oleh orang di situ Prak..Prak...Brom bunyi yang amat kuat secara tiba-tiba aku menoleh ke arah bunyi tersebut keadaan lebih kelam kabut dengan jeritan beberapa orang kampung dalam tidak di sedari bangunan rumah bergegar serta dinding rumah sebelah kanan aku retak aku jua turut tergelincir terhumban ke pelusuk susunan pokok-pokok kepala aku terasa kesakitan apabila di hempap kayu-kayu pokok yang patah di atas tiang-tiang elektrik namun sempat jua aku menyelamatkan diri dari menjadi mangsa zombie.

kejadian itu amat memeranjatkan aku serta penduduk-penduduk yang lain.Selepas beberapa ketika aku berlari menuju ke hadapan dalam rumah aku untuk meyelamatkan mak aku.Malang sekali akhirnya aku dan mak terkunci di dalam rumah.beberapa jam kemudian aku keluar seorang diri.Entah mengapa bisik hati aku cuba mendapatkan bantuan daripada orang lain mujurlah kebetulan aku belum pernah mimpi abah aku first time mimpi abah aku berpakaian uniform polis datang dengan seorang kawannya membantu aku dalam situasi begitu setelah di pimpin keluar dari rumah Hinggalah aku seakan ketakutan untuk keluar di halaman rumah nak bawa aku dan mak aku mahu diselamatkan di bawa ke landasan kapal terbang untuk di bawa ke luar negara cewah tapi aku serba salah sebab mak aku tak mahu ikut pelawaan abah aku dan mahu pergi bersama kumpulan yang di selamatkan oleh pasukan tentera aku pun menolak pelawaan abah aku dan mengikuti emak aku.

Dalam perjalanan kami dapat menyaksikan kelompok2 zombie di persimpangan jalan ada juga ikut jalan pintas tetapi kami di awasi setiap tempat kami singgah ada jabatan kesihatan dari hospital yang sedia membantu menyembur gas apa tah dekat zombie yang semakin dekat buat zombie lambat bertindak terleka semburan oleh pasukan kesihatan so dalam perjalanan juga aku dapat menyaksikan salah sebuah kapal di perlabuhan terbalik dan tenggelam akibat huru hara di serang zombie tiba di suatu persimpangan aku tersdengar tempikan "jagan bagi dia terlepas"tempikan itu di tujukan kepada aku sebab mereka ingat aku berjangkit dari zombie dengan keadaan aku yang selekeh sebab meyelamatkan orang tetiba sebuah lori kabel bergerak melintangi jalan di simpang jalan menghalang lori truck kami nak melaluinya lalu truck lori kami memecut untuk melepasi simpang sebelum lori truck kabel menghalang laluan kami aku sempat di atas lori merembas pintu gate yang hampir menutup jalan semasa kami melaluinya mujurlah hayunan beg pakaian aku terkena pintu gate itu kalau tidak truck lori kami mungkin terbabas kemalangan tiba-tiba aku terjaga selepas bunyi "berdegang" aku merembas pintu gate yang hampir tertutup itu dari terkena belakang truck lori kami kemudian aku ingat seorang pengawal datang senyum mengangukan kepalanya mengangkat tangan selepas melihat tindak balas dari aku seperti manusia normal then aku terjaga dan aku beristifar banyak2 dalam hati aku terdetik apakah nasib aku baik dalam mimpi itu fuhhh lega rasanya.aku bangun terjaga jam pukul 3.25 pagi sunyi sepi aku minum air dan hisap rokok kompius sekejap dan tidur balik.

walaupun perasaan takut nak tido? seram la mimpi macam tu suspen macam cerita dalam tv siang harinya tak ada yang menakutkan.mimpi itukan mainan syaitan.harap malam ni tak adalah mimpi menakutkan macam tuh lagi.tak kelakar tau!Huhu OK habis dah cerita pasal mimpi aku TAMAT.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping