Sunday, April 26, 2015

kerja,tak ada hala tuju

Satu hari semalam tak makan ubat itu sebab boleh bangun awal hari ni,kemarin aku lepak dengan kawan aku Lie datang rumah aku di mana kami menyuarakan tentang income  walaupun gembira, tetapi tiada halatuju. Hidup yang single dan depressed. Kalau ada girlfriend at least boleh bawak keluar jalan2.tapi aku tak fikir pun macam tuh sebab dulu masa aku bekerja pun aku tak ada teman wanita yang ada pun tak nak dekat aku.heh . Aku Taktau la kenapa aku dengan pernyataan yang tak masuk akal tu. Kitorang bersembang pasal kehidupan masing-masing.

Bosan. Bosan. Bosan. Ironik kan? kawan bukan sebagai musuh.Sebenarnya aku ada idea projek yang aku nak mulakan neyh rahsia aku nanti bila berhasil barulah aku shere. lie balik sewaktu hujan. malas nak pk kerja.

adik beradik ,mak,maklong tegur aku suruh pergi kerja sebab duk di rumah aku dan mak aku selalu berkelahi lagi pulak. td aku bagitahu dekat maklong aku yang mak aku bagi makan roti,nasi dengan ikan cencaru mak aku masak semalam aku tak makan dekat kucing.aku just tegur lauk bagi dekat kucing mak aku marah.sebenarnya kami berkelahi selalu kalau tak kerana kucing kerana perkara lain.aku pun dah rasa macam kena buli dengan kucing.kat rumah aku rasa kucing lebih berkuasa sebab mak aku membelanya kalau aku entahlah.td maklong aku kata hampa tak habis2 berkelahi,orang kat sini senyap saja aikkk!!! bila pula aku berkelahi dengan mak aku hari ni aku pun balik rumah bengang dengan kata-kata maklong aku katanya suruh aku bekerja tengok anak orang semua bekerja.maklong aku cakap kalau aku duduk dengan pakcik atau saudara aku mereka tak bagi aku duduk saja ni ada nak sudah duduk di rumah.Tapi Aku tau bullshit tapi tu nampak macam depressed je. Aku tak nak buat hidup aku yang pathetic bertambah pathetic lagi. Selamba je hentam suruh aku keje. apa kat rumah aku duduk goyang kaki ke?motif nak tuju dengan hina nya aku tidak bekerja.

macam la beban bulanan aku sebenarnya bermasalah aku tak ada masalah pun sekarang aku jarang hisap rokok kekadang saja aku beli dua bulan lepas aku telah membeli water fillter bayar secara ansuran tak jd problem pun. aku yang bayar.

maslah pc aku dari bulan 7 tahun lepas aku tak dapat beli lagi DVD ROM sebab aku penuhkan kehendak mak aku bayar tebus rantai emasnya sudah 3 kali ada la kot dalam RM 300 lagi.tup,tup mak aku timbulkan loket emasnya pula sebab mak aku kata kalau nak lelap lelap la, insyallah aku akan usaha untuk menebus balik sebab aku sayang itu je harta pusaka yang aku dan mak aku ada

sebenarnya aku tak ada apa pun nampak kebendaan sangat ke dekat aku neyh? mak dan orang kata aku tak kerja pun semua ada aku dapat, orang yang bekerja pun tak ada tengok dalam bilik aku macam2 ada.yang ada duit aku tu ada la bila aku cakap mak aku membebel dia banyak habis duit dekat aku aku cakap habis apanya cuba fikir aku masa tahun 99 aku di masukan di hospital swasta dan terima rawatan duit ubat sampai 2010 jadi maknanya first aku duduk hospital swasta 4 minggu then terima rawatan ubat selama 12 tahun,2 bulan sekali ambil ubat mencecah ratusan ringgit sehingga aku transfer menerima rawatan di hospital kerajaan pada tahun 2010 banyak duit habis bukan? bila aku cakap macam tuh mak aku cakap sebab nak bagi aku elok.tahun 2002-2004 mak aku banyak duit tapi sangkaan aku meleset aku ingatkan mak aku sudah tiada apa-apa dari tahun 98,kalau ada pun aku tak mahu apa-apa cukuplah makan dan pakai aku sahaja memadai hidup sederhana sebegini..

orang selalu impikan kehidupan yang lebih selesa. Aku tau plan nak start idea aku belum (confirm). aku nak buat something meaningful dalam usia muda ni.lagi pun sebenarnya banyak lagi idea aku tapi selepas berbincang dengan mak aku tak benarkan so aku tak jadi buat.hehe nak kerja ya. ok gak plan aku neyh. at least dapat duit. mana tau boleh dapat menampung perbelanjaan lagi, bole aku belanja hehehhe

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping