Friday, April 17, 2015

sewaktu denganya..

Assalamualaikum,

aku tak pandai tulis komplen sebab no comment ini untuk orang pandai  je. aku sudah lama menulis, sedara... Apa dia? malas baca? Tunggu dulu, aku nak bercerita ni. Jangan pentingkan diri sangat boleh tak?

aku sudah lama menulis. Malah blog aku pun sudah berhabuk. Ya, sedara, blog pun boleh berhabuk. Sedara nak pergi mana? Duduk la dulu. aku belum habis bercerita lagi! Tunggu masuk 3rd Act baru sedara boleh pergi kalau mahu pergi. Kita baru lepas exposition.Ada sekumpulan budak budak laki,bujang,pemuda dan dah kawin ke bengkel sebelah rumah aku. tak kira waktu siang sampai malam melepak

Dan setiap malam minggu pasti ada ramai orang datang ke bansal mereka dan mereka Sebab inilah aku tau mereka makan batu sebab kalau mereka hisap ganja,lalok air ketum pasti mereka akan layan Pink Floyd, Bob Marley atau M. Daud Kilau. Lagu-lagu Ramlah Ram pula sealulanya dilayan oleh penagih heroin, sedara.Buat apa aku nak bagitau polis, sedara? Jiran aku lebih banyak buat kacau  aku suka mereka sebab mereka buat hal sendiri dan tak kacau aku.lagi pulak kebenaran mereka berpihak.mereka org kuat pemuda umno..rasanya patut ke tu

Tetapi, sedara, jiran aku itu kawan-kawan yang kenal aku! Ya, aku kekadang lepak dengan mereka.kadang kadang yang datang aku tak kenal pun siapa mereka di situ bila aku rasa lonely.aku tak suka mereka, tetapi mereka bising! selalu jugak mereka tikam no.nasibla kekadan ketawa huhaaahuhaaa  Ada ke pukul dua pagi baru balik lepak pasang. kadang kadang aku tak boleh nak p bilik air dan dapur sebab dekat dengan port diorg Sekurang-kurangnya jiran banyak songeh jugakla mereka ni buat aku terfikir tentang eksistensialisme, sedara. Kenapa aku rasa lebih selesa dengan penjenayah yang aku tak kenal daripada kawan-kawan yang kenal aku? aku--

Soalan eksistensial. aku rasa, saudara, aku ini seorang yang recluse. Apa itu maksud 'recluse'? Google la. Aku yang ajar saya perkataan ini.Walaupun aku seorang lelaki yang juga sempurna, aku tidak suka sifat recluse aku ini. Bila kawan-kawan ajak lepak, aku kata aku malas. Tapi bila mereka tetapi selalunya mereka terlalu sibuk untuk aku. Sedih tak hidup aku, sedara? Tidak? Diamlah.



Haha! Ya, sedara, ya, aku tahu tadi aku kata aku tak pandai tulis ttg orang Baiklah, aku mengaku, tukar topik aku sebenarnya suka puisi. Ya, dan aku suka berpuisi, cuma bila aku tulis puisi aku tidak akan bagi orang lain baca tetapi aku akan bagi sedara jika sedara ingin baca.Betul tak nak baca? Puisi itu ada dalam buku aku. aku boleh pergi ambil sekarang. Tak nak? Baiklah.lupakan saja so sampai cni dulu ya lain masa lain cerita pula eah...cap leg go dulu byebye...


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping