Wednesday, April 8, 2015

made my citer ..today.. bhg 1

Di pekan yang sunyi dan indah Kampung,

Aku hanyalah orang biasa. Tiada apa-apa tentang aku yang menakjubkan. aku tidaklah se'hencem' mana, tetapi aku tak hodoh. aku taklah sekaya mana tetapi aku tidak miskin. Faham tak? aku ni seorang watak yang membosankan.

Tetapi bila tiba pukul 5.30 ptg, aku bertukar menjadi  pengayuh basikal. Ya,, akuyang biasa-biasa je itu sebenarnya seorang suka bersenam. Aku memang pandai berahsia. Tiada siapa tahu tentang keadaan Aku kecuali mak aku, bapaku, adiku, saudaraku, jiranku yang agak hot

Kehidupan Aku sebenarnya agak normal. siang hari aku keluar selesaikan segala urusan waktu malam aku duk rumah sahaja menahan dirinku daripada mengganas. Okay, kehidupan dia tak berapa normal, sebenarnya. Aku baru perasan.

***
Pada satu petang Rabu yang sebenarnya sekarang dah pagi hari Khamis, Aku mengayuh basikal sampai ke kawasan sawah kampung orang  memang nampak luas. Nampak je luas tetapi tak luas sangat.

Aku tengah cakap pasal apa huh tadi? Oh, ya...

 Jam sudah pukul 5.30 petang tetapi Aku tak risau kerana keluar pergi kayh basikal lerun aku...tup2 20 meter dari rumah seorang budak lelaki laju macam orang gila. pecut jalan lengang yang dekat sahaja di rumah. Lampu trafik kelihatan memancar cahaya hijau.dalam kampung mana ada lampu trafik

"Sempat tak nak lalu neyh di depan aku seorang penjalan kaki?" tanya Aku yang sedang mengayuh basikal aku pun belok ke jalan lain yang selalunya di lalui aku dengan motosikal

Lampu trafik bertukar menjadi kuning.hijau dan merah aku berhenti

Bertukar menjadi merah.eheeheeeeheh,eh

Kuang...Kuang...Kuang.....

Itu bunyi eksiden.budak melanggar lampu merah, bukan dari segi kata kiasan tetapi dari segi fizikal. Ya.mengelak dari terlanggar lampu aku di situ. Tragis sungguh kematian lampu trafik itu.


budak tu cuba untuk berdiri, tetapi engan senyum dan bercakap dengan aku Lebih selesa tak cakap apa2 selepas aku tanya "kenapa tak brek tadi."

"Budak?" panggil aku dalam hati, engkau dah mati ke kiok?"tak bercakap dengan aku

Tiada jawapan daripada budak itu Pelik. Tak ada darah. Rasa sakit adalah di sana sini tetapi tidak berapa pedih.kot aku bercakap sekali lagi " tak ada apa-apa ka ?"budak itu diam tanpa kata

"Budak?" panggil aku dalam hati. Tiada jawapan.diapun berlalu pergi

Pukul 1 pagi aku keluar ambil angin hisap rokok kat depan rumah aku mentafsir istilah komunikasi antara haiwan sbb.dah tak ada sapa mahu bercakap dengan aku ni saja aku reka cerita sbb tak tahu nak kabo apebenda

Seekor kucing betina sedang bermalas-malasan di bawah pokok pisang. Di mana ada kucing betina, di situ ada kucing jantan.

"Hai, awak." kata kucing jantan itu dalam bahasa kucing (bukan Kuching).

"Eh? Lama tak jumpa. Sihat ke?" tanya kucing betina.

"Sihat. Sihat. Awak?" tanya kucing jantan.

"Macam itu jela." jawab kucing betina.

"Awak... saya rindu dengan awak." kata kucing jantan.

"Awak... saya mengandung." kata kucing betina.

"HUH?! Anak siapa?!" marah kucing jantan.

"Jangan lah marah... Anak Alfonso..." jawab kucing betina.

"Alfonso?! Awak... kenapa awak buat macam ni? Saya rindu awak sangat-sangat sampai boleh mati, tau tak..."

Ironinya, pada waktu itulah kucing jantan itu dibaham oleh Sang Serigala.

"Alamak." kucing betina itu lari.

Sang Serigala telan tanpa mengunyah kucing jantan itu. Memang rasanya lazat. Tetapi kalau ikutkan rasa,Sang Serigala lebih suka makan ayam. Fuh. Ayam mentah memang lazat. Tetapi ayam-ayam di Kampung sukar untuk ditangkap. Reban-reban ayam di Kampung hampir semuanya dijaga oleh saka.nasib baiklah mak aku masak rendang pedas ayam malam ni kalu tak terliur aku...cakap pasal manok

Selesai habiskan kucing jantan itu (yang mati dalam keadaan gersang), dia teruskan tugasnya untuk mengganas Kampung. Dia berjalan seperti manusia biasa kerana serigala jadian selalunya menyerupai manusia campur serigala. Tapi badan berbulu.

Sedang dia berjalan dengan selamba, tiba-tiba dia ternampak seorang perempuan berbaju kebaya sedang berdiri di tengah jalan. Perempuan itu memberi senyuman yang sangat manis kepada Azman. Ya. Kepada Azman. Dengan tiba-tiba, Azman kembali menjadi manusia.

"Azman?" panggil perempuan itu. "Marilah sini."

"Apa dah jadi kepada saya?" tanya Azman.

"Aku dah sembuhkan engkau, Azman. Marilah." kata perempuan itu.

"Macam mana engkau kenal aku?" tanya Azman.

"Azman..." senyum perempuan itu. "Aku kenal semua orang di sini."

"Oh... Terima kasih. Siapa engkau?"

"Nama aku tak penting. Mari sini." Gadis itu mendepakan tangan. Azman memeluk gadis, masih dengan rasa terkejut campur lega campur stim.

"Awak?"

"Ya?"

"Maaf."

"Kenapa?"

Taring gadis itu menyusuk masuk leher pemuda itu. Darah terpancut dari lehernya. pemuda itu memegang lehernya cuba menahan pendarahan yang banyak. Penglihatannya kabur. pemuda rebah.


BERSAMBUNG...


megenai aku pula Sebetul dan sebenarnya sudah 4 hari aku tidak dengarkan mp3 player earphone di telingga aku so aku dengar macam2 le...lu olang tak tahu lagi ke?penat aku dah bagitahu neyh..sekian tq

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping