Saturday, May 9, 2015

cer...anak kucing

Telah menjadi kebiasaan bagi aku dan mak aku membela kucing begitu juga sekali menjaga anak kucing terutama apabila kucing aku beranak sekali dua anak kucing yang masih kecil sudah ada yang pesan nak membela memang setiap masa tu ada lainya, susah bagi aku nak beritahu macam mana perasaan aku sayang kepada haiwan kesayangan ini.sedikit sebanyak dah bermacam pengalaman tapi kebiasaanya apabila besar sudah ada orang nak ambil bela anak kucing aku mungkin ada berangapan aku dan mak sunguh2 bela kucing tidak seperti orang lain bela kucing tak macam kami.mak dan aku selalu suka kerja sendiri dirumah dengan memberi makan kepada kucing menjaga, mandikan,merawat bila ada waktu terluang bersama kucing.

Apa istimewanya pada aku setiap kali menjaga anak kucing aku akan bergambar kenang-kenangan.mungkin itu perkara biasa tapi aku dapat membandingkan antara kucing2 peliharaan aku.Sayang anak kucing comel bila dewasa tidak terbela bukan aku yang rugi sebab ada kucing2 aku bila sudah besar tidak terjaga,sakit.dan ada yang hilang.Di sebab itulah aku hanya membela kucing yang ada saja anak kucing semua bagi dekat orang yang nak bela.

Menyentuh tentang perasaan sayang tu memang ada tapi aku rasa tidak begitu sedih campur lega sama asalkan kucing aku ada orang membela dapat diberi makan dan minum serta tempat tinggal sewajarnya sudahlah walaupun kami tidak menjualnya "kawan ada suruh jual daripada tak ada apa aku menjaga kucing" bagi aku dan mak aku cukuplah kalau orang menjaga kucing kami dengan sempurna itu sudah memadai tak kisahlah apa yang di lakukan mungkin bagi sesetengah orang berangapan pembaziran walaupun ada baiknya juga kami juga offer kat orang yang teringgin nak bela aku akui selalunya boleh di katakan ada yang masih tidak dapat ambil bela sebab ramai yang berkenan sebab mereka suka baka kucing kacukan tempatan daripada aku.tetamu yang datang ke rumah aku,di kedai pet shop, di FB,di Klinik veterinar semua minta nak bela anak kucing aku dari dulu tapi tak sempat bagi,hahaha kenapa tak percaya?

meh kita usar pic anak kucing aku yang aku ambil gambar.


Ini Ziera anak yang paling bungsu aku dan mak aku ingat nak bela anak kucing neyh sebab dia macam sakit agak lemah dari lain,ziera ni manja sikit masa dia di lahirkan aku yang sambut dari punggung ibunya Rona,masa tu aku ingatkan ibunya Rona tindih Ziera

 masa kecil aku tak tahu lagi jantan betina aku panggil dia Botak sebab dia macam kekurangan bulu mungkin lahir tak cukup masa

Ini Angah dia yang tengah dari 5 adik beradik,Angah ni aktif kalau bermain tersangatlah lincah 


 comot muka tak sempat nak lap

alamak ambil pic tak sempat pose ini Roni sama macam ibunya cuma ekorya lurus dan panjang.


Roni

dua ekor lagi abangnya banglong dan acik telah mati.So cukuplah sekadar bercerita bagi pencinta hawan ini sure tahu sebagaimana kasih dan sayang terhadap hawan ini.meh

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping