Wednesday, July 5, 2017

sibuk temujanji hospital




Al- kisah  ucapan salam dan salam sejahtera semua :) Apa khabar... Nampaknya masing-masing dah kembali ke rutin harian. Cuti raya dah berakhir :( Pasti ramai yang mengambil peluang pulang ke kampung... atau bercuti... Yang pulang ke kampung semestinya bertemu ibu dan ayah tercinta...




mereka...

Terasa hati sedih.... Teringat peristiwa kampung masa Aidilfitri hari tu.... Dah lamaspend masa dengan mak aje.. Abah dah .... apabila balik raya haritu, mak semakin sihat selepas raya.. Katanya sebab boleh makan. Tak tahu tak apa... Tapi bawah mata dan dahi mak membengkak dah surut. 



Di penghujung Ramadhan dan masa hari raya pertama, mak hanya tidur sebab drowsy dengan ubat yang diberi oleh doktor. Jadi kami tak kemana-mana pun untuk beraya. Saya sangat tak kisah duduk di rumah aje sebab target spend masa dengan mak :) The least that we can do is to be with her :)

Dalam masa sakit terkena aku juga sakit 16 hari tak makan ubat sebab selesaikan kerja tu,ini anak tunggal, kesayangan mak tak kemana-mana... Merengek la cik abang Kat rumah teman mak heeee..




Macam aku cakap tadi lah... Aku tak kisah nak tengok mak... Berada di samping mak... Cukuplah.. Yang lain-lain tu just secondary...

Tapi one good thing to share dengan pembaca-pembaca semua adalah sakit mak terasa lega sikit selepas mengambil surat walaupun masa tu dah tinggal setengah bulan.  

Heeee... Tapi orang tua... We need extra effort juga mula-mula tu... Tinggal saja dengan mak nak pergi HSJ kali nya lu serius sakit mak baru rujuk ke hospital GH penang memang mak makan. Mujur ada anak sedara (anak kakak mak) kakak ani yang selalu tolong bawa kami mengingatkan mak 

Anak sedara mak tu dah merasa kebaikan ..
 pada mak... Jangan risau...aku sentiasa berdoa untuk kesihatan  mak 

Rupanya mak beritahu yang mak rasa selesa sikit nak solat di rumah. Jaga kesihatan 


Alhamdulillah, syukur aku rasa... Kami mungkin dengan mak selalu... buat apa sahaja yang mak sukai....di rumah.  Alhamdulillah... :)

Betul very happy.. Tapi sesal perkara yang berlaku lepas dan aku ambil iktibar daripada apa yang berlaku... Aku berjanji pada diri sendiri tidak akan pernah mengulanginya. 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping