Sunday, July 25, 2021

Apa ertinya

 Lebih berhati hati .

Saya Stay organised at all times.







Tv area rosak di sambar kilat dah sebulan off siaran.

Ini juga hp saya baru di aktifkan semula.

Duit belanja masih ada. 

Duit ada. 

Duit saya ada.

Duit yg ada jimat..


Perbelanjaan saya untuk mak di utamakan



Supliment supaya mak kekal dan bertenaga 


Ubat gatal kulit ruam lampin.

 Jgn guna duit simpanan Duit bantuan pun dpt

Ini cara baik urus kewangan peribadi supaya tak terbabas belanja harian dan bulanan.

Aku pula yang panic tentang mak


Dan di simpan di bank.

Kecuali satu loket masih di pajak gadai

Perbelajaan repair kan pest control daripada last kopek gaji.

 Kalau belanja lebih dari pendapatan,  baki negatif.

 Ingat gaji tetap. 

Bantuan, sedekah, zakat dln adalah tidak menentu. 

Saya kena urus elok elok supaya belanja tidak melebihi pendapatan.

Kalau belanja lebih dah tentu kena korek simpanan atau pinjam atau minta saudara bantu.

Kehidupan aku  dan Mak  lebih baik dari ramai warga kota.

 ...jauh..

Belanja makan Man dan Maksu mungkin

nasi masak sendiri.

Aku bukan hari hari fikir duit duit duit....

Aku perlu Belanja yg perlu!

Aku di dalam keadaan sekarang pulak bantuan sanak saudara akan tetapi bila di semak transfer wang aku hairanlah juga lebih kurang negatif dari jumlah asal.

Apa apa bantuan dari kerajaan pun hanya sementara.

Aku nak jual gitar aku dah tawar hati nak main gitar setidaknya pun saya simpan sebagai hiasan.

Bukan apa aku fikir sekiranya aku di dalam sebuah bilik tertutup rapat tak adalah masalahnya jikalau aku di sebuah bandar moden buzy melody tak apalah tak ada masalah.

Nanti maklaikat tak mahu tolong aku.

Makan hati ulam jantung.saya redha sebab keadaan keadaan kekadang saya juga rasa bingit bila tersentuh dengan bunyian gitar some of the problem buat apa lah saya layan seorang hanya saya saja yang syok sendiri. Ya ampun saya serender.


Macam brader ondia kedai gunting rambut ni

Sebelum ni juga masa mak belum dicsaj aku tak main sampai mak discaj beberapa minggu kemudian main dengar headfone.di telinga satu dua lagu dan main tak pakai electric sekali sekala di tengah malam. Setidaknyapun aku buat hiasan.... ya gitar padi kamalingam





No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping