Friday, June 10, 2011

wujud ke kawan tu..


sahabat? hah… wujud bila dengar perkataan tue… Perlu ke kawan-kawan ni…? Ceh!!!kawn kenal ke erti kawan. bagi aku, tak ada kawan yang macam tu kat dunia ni. aku percaya pada istilah kawan, aku tak percaya adanya kawan kat dunia ni… ibarat kata aku "kawan tak ada dalam kamus hidup aku…"

sebenar nya kawan tu ada tapi kena berhati-hati pilih kawan yang macam mangkuk hayun bt pa...selalunya kawan dgn budak kampung belagak macam"taiko" individu-individu yang aku anggap kawan hanya kerana aku ada apa yang dirg takde.kata mak "esok klu aku dah tak de benda diorg takan datang kawan dgn aku" aku sangka kawan macm tu kawan makan kawan.

kalau nak tahu, aku tak beberapa campur sngt berkawan dgn budak kampung aku guess what?Oleh kerana mereka kenal aku neyh sakit aku disisihkan dan buatkan satu kampung pulaukan aku.. aku dah anggap tu penghinaan ke atas diri aku. aku sentiasa buat yang terbaik dalam apa pun, semata-mata untuk buktikan pada orang yang pernah pandang rendah kat aku, yang aku bukan sebarangan. entah aku dah berjaya buktikan atau tidak, wallahua’lam…

kalau dulu aku percaya istilah "kawan" tu, tapi sekarang, sedikit demi sedikit, aku dah boleh menerima hakikat yang kawan tu masih wujud. yang penting aku bersedia anggap mereka tu kawan, dan bukannya "orang sekeliling" aku. sekarang ni, walaupun aku tak sure aku ada "kawan" atau tak, aku masih cuba yakinkan diri aku, yang aku ada.. walaupun hakikatnya aku takde.. hahahahah… aku tahu, banyak orang disekeliling aku tak suka kan aku kerana kelancangan lidah aku, and kelantangan suara aku ni. tapi alhamdulillah, hari demi hari, ada yang cuba terima aku seadanya… dan yang terima aku tu lah yang aku anggap "kawan". Kawan kah itu, apabila mereka tak boleh menerima aku seadanya? kalau aku boleh terima siapa saje dalam hidup aku, kenapa mereka takleh terima aku seadanya kan? so, yang betul-betul terima aku tue barulah aku anggap sebagai kawan…. hati2 la pilih kawan coz kawan2 ni ada macam2 sifat

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping