Saturday, September 24, 2011

Helmet



Inilah pic helmet LTD aku selepas kawan aku lukis.aku pun tak tahu nak kata apa,nak buat macam mana masa tu sudah jadi macam tu..tapi aku masih sayangkan corak air brush yang sebelumnya sebab klu nak di padankan dengan colour motor aku sekarang memang masuk... namun apa boleh buat.. klu nak di ikutkan belanja aku buat air brush di helmet aku sekali saja RM75 kalau dah dua kali sudah berapa???RM150 telah aku bazirkan hanya kerana air brush helmet aku untuk ikut cakap bomoh yang berubat aku melarang mengenai corak lukisan helmet lama aku.
%#%!#((@&#^$)$(*#($*@&#$^@#*&$@)(#()$*&@^T&#



Tapi disebabkan satu insiden, aku dah jadi paranoid. (ada ke perkataan tu?) pada aku yang lurus bendul ini cuba menerimanya dengan hati yang tenang,tabah,sabar dan reda nak buat macam mana lagikan inilah jadinya helmet kat helmet aku.



Bila selalu sangat orang bertanya tentang helmet tu, aku hairan la jugak. Apa ada ke kat helmet aku ni? Musykil, musykil. Tapi, aku jawab jugak pertanyaan-pertanyaan itu. Sebab aku ni baik. Tak sampai hati aku nak kata dekat diorang. Walaupun tak ‘mesra alam’, aku tetap cuba menerimanya dengan cara fomal setakat yang sabar.


Terdetik jugak kat hati aku betapa sakitnya aku. Tau kenapa? Sebab dah bertepek-tepek, aku nak buat macam mana.Susah sangat ke?Haram tak ada!and then aku pun suruh member aku lukis lambang Transfomers kat helmet aku ntahlah biarlah dah jadi macam ini plak betterlakan


Secara jujurnya aku katakan,melihat kepada gambar helmet aku yang pada mula aku ni memang sukakan corak air brush helmet yang ini aku kerana warnanya masuk motosikal aku akan tetapi sebelum bulan puasa 3 tahun lepas aku berubat dengan pasangan bomoh yang mengatakan kalau aku pakai helmet aku ni serupalah macam aku menjunjungnya atas kepala aku nak di jadikan cerita pada bulan puasa aku pun tukar chat merah pada helmet aku tetapi tak menjadi catnya mengelupas teruk terus aku hantar kapada kawan aku selepas berbuka puasa sebab bomoh tu kata kalau dia datang sekali lagi rumah aku dia tak nak tengok helmet aku seperti ini Serius.Bukanya nak puja memuja,Kadang-kadang, bila aku fikir ntahlah kalau di perhatikan betul-betul inya kelihatan bola snooker bernombor 8 tak ada unsur mistik pun lagi pun aku yang pilih corak neyh kat majalah air brush, aku perasan bahawa aku selalu berkerut. Muka aku selalu serius. Tak percaya tanyalah kawan yang kenal dengan aku. Ada berapa kerat kawan-kawan aku yang pernah cakap helmet aku macam Death Metal.Kalau tidak sebelumni pelukis air brush ni nak buat colour tune kepala red Indian tapi mak aku tak bagi lukis kepala orang so aku pilihla bola snooker 8 kat helmet aku masa tu.


So n why siang td barulah siap setelah kemarin sehari aku duk kikis 3 lapis cat warna sampai ke warna asal benda neyh..Aku buat ni pun sebab aku tak ada bujet al-fuluse nak beli helmet yang baru so jadila helmet LTD aku sekarang yang berwarna merah,sekarang barulah aku rasa lega colour dia pun mengancam sesuai ok la dr aku bazirkan duit belanja.


Bila aku pikir balik ada baiknya kita di beri tunjuk ajar kalau sudah cara itu elok bagi diri kita sendiri lagi pun aku pun sudah berumur tak kanlah nak pk benda macam budak2 lagi.cerita2 aku ni cerita biasa takde kena mengena dengan mana-mana pihak yang tak boleh bagi sebab yang munasabah.SEKIAN buat kali ini

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping