Friday, October 14, 2011

aku impress tak keje...

Agak lama aku pk ttg. benda ni. Banyak benda yang berlaku dalam hidup ni lately. Kemarin Aku sedang cuti dan Hari ni aku tak dapat pergi ke tempat kerja, memang betul-betul aku memikirkan kesah nak berhenti kerja dalam entry aku ni.

Apa keputusan aku? Masih bertekad nak berhenti kerja. Bukan hanya sebab aku tak nak lagi bekerja di situ sebab aku rasa dah aku tak boleh control perkara dalaman aku dengan semua kerja dan keadaan tempat kerja dimana aku kena bwat sorang2.

Semalam aku tidur pukul 2am dan hari ni aku kena bangun pukul 6 pagi masuk kerja pukul 7.30 then aku kena handel 2 blok serentak seorang diri sekaligus aku tak keruan nak tidur semalam,bagaimana aku harus lakukannya seorang diri sekiranya aku masih baru belajar,sebelum neyh ada orang recover dengan aku jaga kat Hospiz dan seorang jaga kat CTC kali neyh aku rasa aku tak boleh bwat sorang2 di dua Blok HOSPIS & Blok CTC



Plan aku lepas berhenti kerja? aku pun tak tau lagi sebab aku berhenti kerja pun aku tak rancang ia iya aku ingatkan aku boleh buat kerja sampai aku sudah buat persedian awal masa hari cuti pagi 10am kemarin aku pergi bank buka akaun baru lepastu pergi MPSP Bagan - Doktor pula tak ada mesyurat staf kat situ suruh aku pergi MPSP Perda B.M aku pun pergi untuk Suntikan Pengendali Makanan pastu pergi hspital ambil ubat aku sbb. 5 hb ari tu aku tak dtg ambil ubat sbb kerja pastu pergi MPSP Perda.

selepas bayar untuk suntikan naik ke klinik MPSP Perda cakap untuk pekerja pengendali makanan KPJ Besta tak boleh buat kat sini sbb tak boleh masuk ID code lain2 boleh,staff suruh aku batal pembayaran kat kaunter bawah pula cakap resit ni masih sah kalau nanti pergi cucuk kat MPSP Bagan tunjuk resit ni kata sudah bayar aku pun balik

Dalam perjalanan balik aku teringgat akan tarikh pembayaran pada resit td hari ini 13.10.2011 aku pun patah balik dan ke MPSP Perda tanya lagi kat kaunter sama ada resit pembayaran ini sah hari ini saja atau sampai saya cuti minggu depan  sbb. sebelum saya ke sini saya telah ke MPSP Bagan doktor tak ada staff suruh datang ke sini diorg cakap sah,aku pun balik singgah fotostat no akaun bank next beli makanan kucing dan balik sampai rumah dalam pukul 2 petang

pukul 3pm HR Besta KPJ call cakap "macam mana ni suntikan TY2 belum bagi lagi neyh dah seminggu" aku pun cakap aku da pergi pagi td tp doktor tak ada,pastu HR cakap hari inin ni awak pergi buat suntikan TY2 lepastu datang kerja pukul 10am,aku pun cakap tak apa .

3.30 pm Ramli datang sembang2 sampai Ramli balik 6.30pm

8 pm aku type blog semalam pc hang sampai pukul 10 aku kena type balik semula bcoz aku restart computer aku ingat kan tak apa sebab aku dah save document aku tye td tengok balik dah tak ada da terpadam type balik sampai siap pukul 1.20am pastu makan,mandi baru tidur pukul 2 pagi.aduyaiiii penat la juga...

Kira2 Jumlah keseluruhan dalam RM 120 modal mula bekerja duit Suntikan RM 35,buka akaun bank RM 50 yang aku guna lain2 fotostat sijil dan cuci gambar RM 7,Duit minyak,makan lagi katala RM 30 selama aku bekerja.memang totally different pada tanggapan sendiri.

Kalau ada yang baca entry ni tak puashati dengan apa yang aku tulis ni, well.. masing-masing ada persepsi sendiri tentang siapa yang korang kata berjaya atau tak. ..untuk kerjaya aku kali neyh maaflah.akupun ada life aku sendiri so masing2 tahu le apa dirg buat....sign off akmal

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping