Saturday, October 8, 2011

Pengalaman bekerja

Macam x percaya jer aku sekarang sudah berkeje sebagai Pekerja Hospital...ward services Asistant mcm pramusaji jer...haha kali neyh aku tak memilih kerja sangat yang penting aku buat dan berusaha untuk aku gak kan.lagipun aku pk kerja aku sekarang kerja yang halal dan kerja yang mulia.

sebelum ni semenyer hampeh2 jer...ada yg 3 hari tau...seme sbb aku rasa aku leh bertahan sesuai n serasi ngan kejer tu...ini pun atas dasar rasa tanggungjawap


Nak citer pasal pengalaman2 yang aku penah lalui...

1. Cuti sekolah masa aku di tingkatan 4 aku kerja kilang buat papan katil then kilang  cetak Team Printers as operator production gluing,Prai jap kejer first ni tau!!!syok giler dapat gaji pertama. Maser tu smntara nk habis cuti sekolah

2.pas SPM aku kejer kilang Besi Allied Stamping...Prai as operator,aku mmg independent ngan kawan aku panggil dia cheir sampai tumpang tinggal dirumah aku jd roomate aku kat rumah dan di tempat kerja ..kitorg yg xtau aper2 men redah jer maser tu...mujur dapat kejer...7 bulan kerja kat sana yang aku igt sbb nk beli motosikal...selepas aku jual motor2 aku sebelum neyh

3.aku kerja kotraktor tukang rumah

aku kejer as Sony Mega,Prai....as operator pakcik Din manager production sony ader offer org....yang aku igt aku kejer 4 bulan jer then aku dapat gaji rm700 sebulan!!!ok ar kan...budak lagi maser tu...

4.kerja sales Promoter shoes and large bag at Pasaraya Pacific Hypermarket.Prai,kantoi balik kerja aku kemalangan jalanraya sorang2

5.Aku kerja kontrak buruh binaan buat Masjid Telok Air Tawar sebulan tak dapat gaji kena tipu dengan majikan cakap gaji hari RM 31 haram abuk pun tak ada.

6. masa aku duk dengan makdak kat Taiping aku kerja cashier supermarket Fajar seminggu je dapat gaji 175.

7. Then kejer kt Ya Hong kat Prai seminggu je aku kerja kat situ dapat gaji rm160 as operator

8. Maser pun seminggu jugak aku kerja dengan kawan aku lie dekat Fuh kai siramice kat Prai as operator,sedih tak dapat gaji sebab tak bagi surat notis perletakan jawatan dalam seminggu wat penat je

9. biler ntah aku penah g kejer kilang wire conductor kt Biz Link Seberang Jaya as operator 8 jam sehari 2 bulan duit gaji terakhir tempah baju Melayu habuan nak beraya.

10.kerja as jurujual kat Prismapadu Marketing Sdn.Bhd di Alma,Bkt.Mertajam tinggal di hostel 3 bulan sebab continued studies rugi tak belajar awal2 lepas SPM dulu tidak.aku bekerja

11. kejer Intel dan AMD Bayan Baru Penang as Technician.kat citu aku hanya dapat bertahan seminggu jugak sebab berjauhan dari rumah kena ke seberang pulau pinang naik jambatan masa perjalanan pergi dan balik penat jaga la 12 jam

12. Seterusnya pengalaman lain yg agak ok cket adalah pas study.......Line Prodution as line leader Class A Seberang Jaya bersebelahan kilang lama aku Biz Link boleh kata kerani bawahan la 3 bulan.aku pun resign...pon nyesal plak berhenti



13. Aku minta kerja di tempat kerja kawan aku  di nagasri cetak gambar  di CD  sebagai operator.  Then aku berhenti bussiness down.


14. Aku kerja kilang sabun kou di prai bahagian packing  berat sangat 15kg satu kotak bnyk nak kena susun palet balik rumah main gitar rasa gabai semacam.

15. pastu aku g kejer kat Gerai JKK Pekan Darat kampung jaga kedai cyber cafe kat kedai member 3 minggu....susah cari makan dapat gaji Rm 140 as CC Cashier

16. Lepas berenti kejer kt situ aku pun apply ar kejer2 len...susah jugak nk dapat kejer tau!!!than aku dapat kerja FLEXTRONIC P2 kat Bukit minyak Bkt.Mertajam sebulan je as operator

17.Lain tahun aku apply lagi kerja kat Flextronic gak kalini aku di tempatkan di P5 Nagasari,Prai 3 minggu je as (IE Operator) Industrial Engineer


18. Finally......dalam usaha aku mencari kejer, aku telah apply kejer aku skang ni....

Itulah pengalaman2 kerja aku dari dahulu hinggalah kini....mcm2 pengalaman yang aku dapat.... Dah byk kejer yang aku try kan...then aku apply kejer kira cukup2 makanla....dari aku trus menganggur....lama2

4 comments:

3 Abdul said...

mcm mana dpt kerja tech di amd dan intel ?

Anonymous said...

nak tanya sy sedang mencari kerja untuk tunang sy.kalo ada plz contact me 0134547099
Pengalaman:

Toyo-Memory Technology Sdn. Bhd (2010-2012)
Operator
Job responsibilities: To plating nickel and polish aluminum substrate for hard disk drive. To ensure the PH and density stability of nickel acid. To maintaining flow rate of DI water inside tank .Make up pre-treatment acid. Handling Material into the carousel .To ensure the thickness of substrate on the disk.

Southern Steel Berhad (2012-until now)

Operator

Job responsibilities: Set up the mill for every change of products size and roll change. Mill testing prior to rolling of first billet in every change size. Coordinate with QC on monitoring bar weight and quality. Periodic inspection of roll and guiding system alignment. Monitor roll pass and guide wear out.

akmal said...

saya daftar dengan company agensi pekerjaan TBT dekat bayan baru penang then ambil periksa Safety Nios yuran tolak gaji pertama

akmal said...

Agensi TBT WIDE HOllDING Bayan Baru jumpa kerani staff orang dalam nama panggilan Abang Zack mungkin dapat membantu

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping