Saturday, November 12, 2011

lagu sentimental



Hmm, actually, i'm not into sentimental music..atau nama glemernya, lagu jiwang-karat. Aku lg ske layan lagu yg boleh buat kaki aku tapping dan kadang2 kepala goyang ke kiri dan kanan..(accept lagu dangdut aku je tak beberapa suka haha. agak kureng.) and sometimes, i do enjoy rnb and pop music..

tapi ntahla,semenjak dua menjak ni, byk pulak lagu sentimental, ballad yg agak sedap didengar. dan best pulak utk dilayan. mungkin agak connected dgn apa yg aku rasa 2-3 menjak ini. pergh!!apa yg aku rasa?ntahla.tp mmg agak jiwa kacau. Tp rasanya mulai semalam, jiwa aku sudah kembali normal. but still, i'm still listening to sentimental music, walaupun dh x jiwa kacau.haha.

bercerita pasal lagu, aku selalunya akan jatuh cinta pada sesebuah lagu based on its melody, not the lyrics.. kadang2 tu,melodi yg agak unik n menarik, tapi liriknya agak tahape2,aku tetap suka layan. (nak kena bg contoh ke?xpayahla ek.hihi)Mungkin berbeza dgn org lain yg lebih mementingkan lirik, yang kunun2nya ada kaitan dgn kehidupan mereka. Mungkin juga. sbb kadang2 aku juga suka mengaitkan lirik lagu dengan kehidupan dan apa yg aku rasa. Sebab aku tidak pandai bermain kata. Tu yg kadang2 meluahkan apa yg terbuku di hati melalui lirik lagu. ni hape ni?ayat dh terputar belit.ahahaha. Tapi kalau ada melodi yg menarik ditambah dgn lirik yg puitis,misti lg mengancam..eheh.

Lately,Semenjak aku sakit aku banyak layan lagu-lagu ketuhanan,hati dan perasaan aku bertambah sedih bila kita mendengar lagu-lagu ketuhanan betul syeh aku tak tipu itu pun aku dengar sbb. kawan aku yang suruh layan lagu2 ketuhanan klu tak aku pn tak tahu,daripada dengar lagu2 cinta akan membuatkan kita teringat akan kenangan lama dengan si dia so jgn pula confuse dengan lagu sentimental yang mcm tu.

Sometime when i'm boring dengar radio or just play my guitar then selalu berangan alangkah indahnya sekiranya aku menjadi pemuzik itu cipta lagu sendiri.Entahlah sukar untuk aku terjemahkan apa yang ingin aku luahkan,walaupun ada beberapa lagu yang ada aku cipta tidak lah sebaik mana namun hasilnya boleh membuatkan aku sedar itulah minat kepada muzik aku sebenarnya.Sebagai manausia aku tak mampu menjadi orang lain atas alasan semata-mata kerana minat.

P/S :- I'm doen't do just 4 writing

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping