Friday, November 21, 2014

aku dan si tomey

comel tak tayang papa? time tu camera henfon ambil selfie so gambar pun tahpape la sikit.. hehe..

entah kenapa eh?lepas tu kejadian yang tak diinginkan berlaku dengan anak kucing kampung yang da mati nama pai jika anda pencinta kucing,anda lebih faham maksud aku sekarang ni aku tiba tiba sayangkan dengan kucing. ya, aku memang pencinta kucing dari dulu lagi.. sejak dari umur aku darjah 5 tahun, aku ada bela seekor kucing,  berbalik kepada ayat di awal tadi, dulu aku ada bela seekor baka kacukan tempatan nama rona dan kali ni sudah sembilan kali beranakm umur tahun ni dah nak masuk 6 tahun.


anak dia sentiasa tidur tepi kasut aku.. sampai kadang kadang aku terpijak bila nak ke dapur . hehe.. comelnyaa bila teringat balik.. pastu kan dia suka tidur dalam bakul,dalam sangkar,bawah motor/basilkal.. situ port tidur dia.. .. hehe lagi satu dia baik, tak pernah kencing berak dalam rumah merata-rata dia berak di tempat mak aku sediakan slapik surat kabar walaupun dia sentiasa duduk dalam rumah. kalau nak terbuang air besar je mesti dia ke situ. tapi still tak kesiankan kucing yang nama pai tu.. time tu seminggu aku bersedih sebab teringat pai..


ada warna koko aku bela macam kucing siam,telingga hitam kaki hitam, comel sangat! tapi aku takde gambar dia nak tunjuk kat korang..pemacu usb aku ada problem cikit ni pun aku take dr upload kat fb guna hp tapi dia comel..sayangnya ada ketumbuhan di pusatnya so aku dan mak ingat nak bela dia yang aku bela kat rumah kucing nama Teh cik,Rona,Kusya,Kusyi,Isang,Comel,Abu,dan 4 ekor anak kucing rona yang belum diberi nama.

sekarang, kucing kucing dirumah aku semakin banyak.. 11 ekor semuanya.itupun dah ada orang pesan nak bela

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping