Friday, November 14, 2014

aku yang berdosa..

aku tak pernah pon rasa sesedih ini,biarlah aku berterus terang apa yang berlaku kepada aku....apala nasib & dugaan yang ALLAH bagi ni terlalu berat sampaikan x boleh nak pikul sebelum aku memulakan cerita ni aku mohon maaf atas kesalahan aku yang tidak dapat di kawal semenjak 2,3 hari ni,perasaan aku susah hati mengenangkan apa yang tidak di jangka atau sengajakan oleh aku sebenarnya perkara ni berlaku pada hari selasa baru2 ini di mana aku sibuk menguruskan hal-hal yang perlu aku selesaikan pagi selepas bersenam aku keluar rumah pergi bayar bil maklong lepas tu maklong aku pesan suruh beli kepala paip tembaga untuk paip air aku ke kedai hardware kemudian beli surat kabar dan rokok kemudian aku singgah kedai runcit mamak belikan tembakau dan rokok daun kemudian barulah aku ke hypermarket beli barang keperluan dan balik.

sampai di rumah kawan aku wan datang tengahari tu aku borak2 dengan kawan seekor anak kucing aku yang baru beranak 8hb oktober 2014 yang ada ketumbuhan di pusatnya (tali pusat tersumbat)bengkaknya bernanah jadi mak aku rawat dengan memicit nanahnya,aku pula bimbang keadaan nya kalau di biarkan mungkin dia murung dan tak nak menyusu atas dasar perihatin aku ajak kawan aku ke klinik veterinar untuk rawatan kucing,kawan aku pun bersetuju bawa aku naik keretanya ke klinik balik singgah beli ais kacang 3 bungkus doctor picit nanah dan spray dan sapu ubat dan bagi ubat makan untuk anak kucing tu.berita baiknya bengkak nanah di pusatnya dah hilang dan masih aktif bermain,so ada 4 ekor anak kucing baka tempatan ekor kembang kat rumah aku.

Tidak mengapalah pasal tu timbul pula satu masalah malam aku berjaga sampai pukul 4 pagi mak aku bagi makan kucing dalam banyak-banyak adala sekor ibu kucing namanya comel asalnya mak aku bawa pulang dari kedai makan tapi dia menumpang di rumah jiran aku dan beranak pinak setiap hari dia balik kerumah aku dan mak aku bagi makan yang mengharukan aku 2 ekor anak2nya pun ikut sama si ibu ke umah aku jd aku tak kisahlah pasal tu lagipun anak2nya jantan tak ada hal kalau aku nak bela jd masa berlarutan hingga 4 pagi aku baru makan ubat nak nak tidur anaknya yang aku panggil nama Pai berak di hujung kaki aku atas selimut di tempat tidur 2,3 hari lepas adiknya muntah di atas tilam tempat aku tidur di ruang hadapan.aku pun alihkan kucing tu dalam aku bengang mak aku kata mata aku mata setan aku jadi marah lagilah aku terus aku hempuk pai kucing tu kat luar pintu belakang rumah aku dengan tidak sengaja aku buat kucing tu seakan sakit pagi tuh kemarin aku urut dengan minyak gamat selama 30 minit secara berulang2 aku menangis dan aku minta maaf kepadanya pai tak salah ,pai bukan tahu apa-apa man yang salah patut minta maaf dekat pai.memang aku GILA dan BODOH tergamak aku buatnya macam tu.

pai makan asak nasi dengan ikan rebus 3,4 kali dan semalam aku bagi vitamin,pagi hari ini aku urutnya lagi dan aku beri sepenuh perhatian dekatnya sambil memujuknya agar ia sihat balik sebab sebelum ni dai paling lincah dekat rumah.aku kesal dengan perbuatan aku,aku berdosa terhadapnya aku pun tak tahu mengapa sebab sebenarnya kucing macam pailah yang aku cari2 selama ini aku suka kucing macamnya sebab dulu aku ada bela kucing yang serupa dengan pai tapi dia pula aku buat begitu aku bukan banggakan kucing baka kacukan tempatan ekor kembang kat rumah aku dah jemu mengaja kucing ekor kembang malahan aku lebih suka kucing macam pai spesis kucing kampung,tak tentu pasal dia pula yang jadi mangsa aku buat begitu.aku pun tak tahu mengapa aku kekadang tak dapat control emosi amarah diri aku.maafkan aku pai.Aku akan bela pai hingga akhir hayat biarlah aku tebus salah dan silap aku atas apa yang aku lakukan aku beharap ia kembali sihat seperti sebelum ini.

ada ketika aku perlu korbankan perasaan sendiri demi kasih sayang,ada ketika aku tak hargai pun kasih mereka.ada ketika aku menyimpan rasa terkilan demi memuaskan hati,ada ketika nampak salah aku tapi tak nampak apakah ia puncanya,ada ketika aku rasa semua ini ada jawapanya selagi memilih untuk bersabar..pai man sebanarnya man SAYANG sangat kepada pai .harap cepat sembuh ya..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping