Monday, December 7, 2015

canner nak cerita...


Salam Semua !!

Baru sekarang aku rasa nak bekerja nak update2 skit..haih..dari pagi sampai la tadi ni agak terbusy skit..nak kata busy sangat tak la..tapi busy dari hari2 biasa la..pepagi aku setlle semua...e-mail mohon pekerjaan memandangkan semalam kol 11 am aku dah balik dari bekerja mengambil upah mengerat rumput bagi lembu kampung seberang makan dengan kawan aku li sebab ada urusan keja kat rumah 2,3 hari ni..makanya terbusy sikit la aku..

kawan aku dah tak nak buat kerja lagi sebab tak berbaloi aku dan dia hanya dapat RM2.50 sehari lain dari jangkaan kami tak dapat sebanyak atau selebih yang mungkin waktu bekerja hanya 3-4 jam sehari tapi hasilnya agak kurang memuaskan kami..mak aku dan makdak,maklong aku pun tak bagi kerja katanya buat kerja rumah sudahlah kalau aku nak bekerja sejak dari dulu lagi dah aku bekerja tapi now hujung bulan aku selalu tak cukup duit nak bikin apa lagi eah..sabar saja lah

Sebelum ni pun dari 2 minggu lepas aku ada apply job dengan hantar e-mail tapi diorang tak panggil pun,ada juga aku tel 2,3 majikan cakap dah penuh.maybe sebab mereka tahu aku sakit mental.

benda2 cam tu ja..ada aku kesah..?..eceh..rasa macam tak adil je dunia neyh macam di kianati saja ..yang penting aku tau apa keja aku..memang kadang2 tu korang mesti heran..kata nak keja..bila dapat kerja jd macam dulu2 aku nak cakap pun payah tapi leh kerja rumah lagi banyak..aku blogging pon keja aku jalan..pada aku yang penting keja jalan..semua aku settle

hmm..itu adalah routine harian yang mana sekarang ni rasanya pejam mata ja buat..chewah berlagak..jangan muak sebab tapi tu la kenyataan..

So esok adalah off day aku..for those yang keje ngan kilang2 besar kat luar sana aku tau korang tak heran dengan cuti aku esok sebab korang dah cuti start minggu ni hingga minggu depan..memandangkan ekonomi tak berapa nak elok..so banyak kilang2 shut down..hurmm..tak ngeri ka korang dengar?

Well tak pe la..cuti panjang asalkan gaji jalan..sambil menunggu dan mencari kerja boleh la luangkan masa dengan mak dan kucing2..esok aku plan ..tapi tak tau la caner kan..sama ada jadi ke tak..i need a new planner actually..so nak kena pegi cari la ni macaner nak buat written plan kalau takdo planner kan..i really2 need this..

So..untuk year tahun depan 2016 ni..ni la benda2 terawal yang aku perlu buat..yang mana kalau boleh nak kena settle before my age upgrade to another year la kan..kalau nak tau sila tengok counter kat atas tu..so korang leh agak berapa lama lagi yang aku ada..tak banyak benda yang aku nak buat dalam masa yang singkat ni..benda2 yang sesenang jer..hmm..memang mampu kan..

Need to get a 2016 planner

actually..sebab penyakit M.A.L.A.S..memang tak leh buat apa la kan..tapi kena paksa belajar berubah jugak..i only have 1 month 3 weeks and 4 days to finish everything..harap cepat dapat menyesuaikan diri hmm..ni memang nak kena gerak gempur ni..i know i can do it..i will do it..haih..kalau orang  leh ..i can do it..but something yelahkan macam kita tengok aku sihat tubuh badan tapi mental aku sakit lagi teruk dari orang yang cacat kudung,tempang dll OKU sungguhpun mereka tak cukup sifat tapi metal mereka sihat buat apa pun boleh beb sampai ada keluarga anak bini sebab metal mereka sihat.tulah tuhan nak bagi pada meraka tapi sakit aku lagila teruk mental tak begitu sihat kalau cam tu jadi penganggur sepanjang hayat la kot heh.parah le cam ni...


worite..heva good day..heva great day..man..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping