Saturday, December 19, 2015

sendiri mahu tanya..

Today aku duk pk punya pk apa lah yang aku nak cerita bila terdengar kawan-kawan aku ramai yang dah ada kehidupan sendiri...aku pulak tak cemburu pun aeh maybe tak ada harapan langsung.pening aku aku cari topik dalam blog aku ni bila orang tanya aku nak jawab dalam blog malas nak jawab hahahaha

Buat yang suka bertanya

Hang buat kerja apa???

Di sini orang bertanya
Si sana orang menyoal
Tak kira teman mahu kenalan
Asyik-asyik itu je yang jadi bualan
Begitulah nasib orang bujang
Tak kiralah mahupun perempuan

Hang buat kerja apa???

Orang pun dah mula risau
Si anak mak bimbang jadi penganggur terlajak
orang kata aku tak ada tanggungjawab
bergelar hidup segan mati tak mahu

Hang buat kerja apa???

Jiran turut sama menumpang-tanya
Bila di jawab belum ada rezeki
Kata mereka kita kenalah usaha
Mandi bunga salah satu caranya
Tak pun mandi ais boleh di cuba heheh ni cadangan pelik kawan aku

Hang buat kerja apa???

Aduh... aku di soal lagi
Kerja??? tak kerja duk di rumah
Comform tak ada yang berminat da
Hah! Awak tu pemalas sangat agaknya
Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata

(Aku tak kacau ambil duit ko ambil baru padan muka)


Hang buat kerja apa???

akan ku bekerja berjam-jam di rumah (haa.haa..haaa)
Semudah bershopping pasar malam atau semudah membeli DVD cetak rompak atau senang memakan twisties (yummyyy y)

Hang buat kerja apa???

Aaaah sungguh aku bosan
Banyak benda lain boleh jadi persoalan
Kenapa aysik itu yang di hadapkan
Apa kita nak heran
Lambat cepatnya nasib,allah yang tentukan

Hang buat kerja apa???

Pada yang asyik menanya
Usah di risaukan hidup orang
Jaga kain sendiri agak tidak terlondeh
Lain orang lain rezekinya
Syukurlah dengan apa yang kita ada

MORAL OF STORY keluarga aku tak bagi aku kerja lagi pula mak aku pun sakit dah tak larat dan aku  di nasihatkan jaga mak dan buat kerja2 rumah tolong mak.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping