Tuesday, December 22, 2015

kuchi..kuchi sayang kucing

cite pasal local kucing aku actualy kucing-kucing ni la yang tinggal dengan aku turun temurun sejak aku belum lahir lagi turunan kucing ni memang sudah ada nenek dan mak aku bela.1st of all aku nak tunjuk kucing aku kira generasi kucing kat rumah aku.

Kucing ni namanya dik tapi aku panggil teh kucing jantan ni pun kacukan tempatan sebab ekornya juga kembang dan bawa rezeki pada kami. langit2 dia pun hitam. kucing ni asal ibunya orang buang datang makan kat rumah aku dan mak aku bela.

selepas ibunya melahirkan adik2nya pula hilang dan ibunya mati tinggal dia yang sulung.selalu duk kat luar atau kat pondok kucing kalau masuk rumah selalu santai dengan aku atas permaidani depan ruang tamu sambil aku menonton tv

Dik kadang kadang tidur sebantal dengan aku,kekadang melawak dengan aku jilat jari tangan dan jari kaki aku tapi aku marah tak bagi dia sayang aku.

Dik selalu melawak dan bermain dengan Ziera maka ziera tidaklah kesunyian ada juga kawan.

Neyh Teh cik kucing betina selalu bagi makan perancang. dengan aku dia takut tapi dengan mak aku dia manja.

 kebiasanya dia tinggal tidur di rumah maklong aku kadang2 balik rumah

begitulah kisah kucing tempatan peliharaan aku sentiasa ada kucing turun temurun sejak dari dahulu dan sekarang aku dan mak aku bela kucing yang tinggal dengan aku 6 ekor. baka kacukan tempatan Rona,Isang,Jira,dan kucing tempatan Dik,Teh cik,Comel maaf cuma Comel aku belum lagi dapat ambil pic

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping