Saturday, June 25, 2016

Ada Apa Dengan Melayu

Jangan panaih telinga dulu, jangan tutup page ni dulu kalau hampa baca title. Habihkan pembacaan, mungkin benda ni akan ubah persepsi hidup hampa untuk menjadi Melayu di bumi Allah S.W.T ni. Aku pernah terbaca artikel pasai “Alter Terahsia Bangsa”, dan aku rasa bangga jd orang Melayu. So ada info2 berguna yang aku cedok dari artikel 2, aku pass sket kat hampa semua.
p/s – Kepada empunya artikel, mintak halalkan ilmu yang sy kongsikan.
Dari zaman dulu sbelum Islam smpai ke Tanah Melayu, Dajjal bersama kuncu2nya Freemason, Hidden Hand, Illuminati dah lama dapat tau pasal Tanah Melayu.Dajjal dah tau pasal keturunan Rasulullah dan ke mana keturunan Rasulullah ni bina tempat baru.Melalui perjumpaan2 penyembah syaitan setiap 100 tahun, so Dajjal ni suruh raja2 negara atas angin biaya ekspedisi untuk ke Timur, dengan tujuan nak cari sapa yang Islamkan Parameswara dan Raja-Raja Melayu Nusantara.Raja2 Eropah ni pon bertungkuih-lumuih majukan kapai depa, pastu cari anak kapai dengan nakhoda terbaik untuk sampai ke Timur. Slogan untuk tipu rakyat? Gold, Gospel, Glory. Padahal untuk memenuhi perjanjian depa dengan si Dajjal ni.
Akhirnya, Portugis berjaya menapak di Melaka(atas faktor2 tertentu sperti pembelot, berebut kuasa), tp susah untuk depa luaskan pengaruh kat Tanah Melayu. Sbbnya Kerajaan Johor-Riau, Acheh dan negeri lain Tanah Melayu dok tentang. Time tu boleh kata semua penduduk Tanah Melayu ni Melayu, so perpaduan tu lbih baguih dari Indonesia yang bnyak etnik. Belanda dengan senang menjajah Indonesia, xdak tentangan sbb kurangnya perpaduan. Untuk menjayakan teknik “Divide and Rule”, atau Pecah Perintah, kaum2 kat Tanah Melayu perlu ditambah.
Belanda pon menyerah kalah kat Melaka selepas depa ambik jajahan Melaka dari Portugis. Walaupun depa berjaya menguasai Indonesia tp depa masih kabur dengan keadaan “Semenanjung Tanduk Emas” yang misteri ni. Belanda cuba buat loji2 di Perak tp dimusnahkan penentang2 Melayu. Tp The Hidden Hand tak putuih asa, depa hantaq pulak British untuk jajah Tanah Melayu lpas gagal dengan 2 kuasa besaq td. Setelah depa kaji komposisi kaum kat Tanah Melayu, akhirnya Inggeris ambik keputusan untuk masukkan bangsa dari 2 negara yang padat penduduknya. China dan India. Memecahkan komposisi penduduk Tanah Melayu so depa dapat buat cabang Freemason-Illuminati, iaitu “Ordo Ab Chao” ataupun Pecah dan Perintah.
Bila dah terlalu ramai pekerja cina dan india masuk, tertubuhlah pertubuhan kongsi gelap untuk orang cina. Taktik yang digunakan sangat halus, perang antara kongsi gelap. Bukak buku sejarah, tgok sndiri negeri Perak yang terpaksa terima residen British atas sbb Perang Larut antara Ghee Hin dengan Hai San. Kat sini kita bleh tgok, yang buat kacau kat Negeri Melayu adalah bangsa luaq, bukan orang Melayu. Then British ambik peluang untuk menjajah. Kalau xdak bantuan orang Cina, sampai bila2 pon Hidden Hand xdpat menjajah. Cuba tgok balik, dengan adanya teknologi2 perang dari negara British ni, senang saja untuk depa serang Tanah Melayu, and Conquer, settle. Tp pasai apa British susah2 nak buat perjanjian2 and mengekalkan kuasa Sultan? Di negara lain, pemerintah2 dibunuh dengan kejam, contohnya Moghul2 India, Raja Pattani, Kesultanan Jawa, Kesultanan Sulu, semuanya dibunuh atau dilucutkan kuasa.Warisan diraja dimusnahkan. Mcam tu jugak Maharaja China yang digulingkan rakyat sndiri sbb hasutan anjing penjajah(China tak pernah dijajah secara langsung kerana negara depa adalah negara bsaq). Awat kat Raja&Sultan Melayu(termasuk Sultan Brunei) depa x buat camtu? Ni lah 2 Kesultanan yang masih teguh berdiri.
Raja Tanah Melayu still ada pemerintah sndiri, dan diangkat darjat menjadi “Negeri Naungan Ratu Inggeris”. Pasai apa, sbb Tanah Melayu masih ada Sultan. Sultan dan Raja Melayu masih boleh menulih kat Ratu British dengan gelaran masing2. Aneh, Tak pernah lagi aku dengaq ada jajahan yang “istimewa” macam ni. Inggeris hanya mampu kacau ikut Residen2 depa. Perancangan Hidden Hand amat teliti kat bangsa spiritual ni. Bangsa misteri. Tak terkalah dengan seribu laskar perang. Awat British tak hantaq saja platun2 perang untuk suraikan Malayan Union? Untuk pengetahuan, Malayan Union adalah perancangan jngka panjang untuk Dajjal. Just dengan perarakkan2, terpadam teruih Malayan Union dari jadual Dajjal. Apa Rahsia?
Ini adalah sbb bangsa Melayu adalah antara bangsa bertamadun. Portugis, Belanda, British semuanya stuju. Time mula2 depa sampai Tanah Melayu, depa terkejut tgok satu bangsa yang ada pemerintahan sndiri,ada baju dan kustom kemas, cara hidup tersusun dan depa paling terkejut, majoriti menganut agama ISLAM. Sedang bangsa2 keliling Tanah Melayu masih bercawat, bangsa ini dah siap ada kapal perang sndiri. Hebat kan? Hidden Hand terlambat untuk mengkristiankan satu bangsa spiritual yang bleh tamatkan semua ramalan syaitan dalam kitab “Holy Scriptures”. Dajjal yang gemaq mengembara untuk kaji karekter bangsa2 di dunia, dah sampai Nusantara dan berkata kat pengikut2 dia :
“Cari bangsa itu, kristiankan mereka atau kamu semua akan musnah!”
Sbb tulah dalam buku2 sejarah, orang Eropah berlumba2 nak cari untuk untuk mai Timur. Depa tak perlukan kekayaan, rempah dengan bijih timah. Tu hanya alas an untuk menipu anak2 kapal depa sndiri. Dunia misteri yang diidamkan The Hidden Hand. Amerika, Afrika dan India bkan la tujuan asai, tp rezeki terpijak dalam mencari bangsa misteri. Beratus tahun depa dok tangani bangsa Arab, depa xmau ada satu masalah lg kalau bangsa Melayu diIslamkan. PERANCANGAN ALLAH JAUH LEBIH SEMPURNA. Portugis masih cuba untuk hantaq paderi tertingginya, St. Francis Xavier untuk kristiankan Melayu di Melaka. Tp gagal.
Tapi pemerintahan Portugis yang kejam kat Melaka membuatkan rancangan Hidden Hand tergendala dan digantikan dengan Belanda. Tp cara Belanda yang kejam kat Indonesia tak plak dibuat kat Tanah Melayu.Belanda dengan British dah belajaq dari kesilapan Portugis. BANGSA MELAYU TAK BOLEH DILAYAN DENGAN KEJAM. ORANG MELAYU LAGI SUKA DIPLOMASI DARI KEKERASAN. Bangsa Melayu lebih suka dimanjakan. Pemberontakan kat Perak mengajaq British untuk bg Residen yang lebih paham adat budaya Melayu. Lepas J.W.W Birch dibunuh, British menghantaq Hugh Low yang sedia kaji sensitiviti orang Melayu. Aku nak hampa tau something, British memang nak sangat hantaq bala tentera dan musnahkan bangsa kita. Tapi ditahan oleh Hidden Hand, apa rahsianya?
DAJJAL LAKNATULLAH TAKUT PEPERANGAN BERLAKU DI ANTARA INGGERIS DAN BANGSA SPIRITUAL DI BUMI MALAY DAN INI SEOLAH-OLAH MEMPERCEPATKAN RAMALAN-RAMALAN DALAM ‘HOLY SCRIPTURES’ SEPERTI KEBANGKITAN IMAM MAHADI DAN TURUNNYA NABI ISA A.S.
Maybe hampa sndiri dah tau, bangsa Melayu kita adalah bangsa yang suka memendam rasa. Kita tak suka buat kekacauan jika dikacau atau diprovoke. Melayu lagi suka memendam dendam sket2, then bila dah smpai satu tahap kritikal atau psycho, meletuslah “AMUK”. Ni lah yang paling penjajah takut.Ayat AMUK ini seolah2 eksklusif untuk bangsa Melayu, walau semua manusia mengamuk di tahap2 tertentu. Tgok sndiri perkataan “amok” dalam bahasa Inggeris. Orang Inggeris ‘terpaksa’ ambik perkataan Melayu untuk menerangkan fenomena misteri psikologi manusia. Kalau di negara barat, pelajaq2 yang kena buli atau ada tekanan perasaaan yang trok akan ambik senjata, tembang rambang kat orang2 len, then bunuh diri. Tp orang Melayu lebih pndai kawal dan guna sifat AMUK. Kalau dak, takdak sorang pon Cina atau India yang racist dpat hidup di bumi Tanah Melayu.
JIKA KAUM-KAUM LAIN PANDAI HORMAT BUDAYA DAN AGAMA MEREKA,TAK DAK MASALAH BUAT ORANG-ORANG MELAYU UNTUK TURUT MENYAMBUT DEPA DENGAN SENYUMAN DAN HORMAT DEPA BALIK.
Aku nak habaq kat hampa, bangsa kita adalah bangsa yang paling sopan di dunia(kecuali Melayu2 yang terpengaruh dengan budaya asing). Mana ada bangsa lain yang cuba untuk menjaga hati orang lain walaupon diri sndiri sakit atau tersiksa? Bangsa arab walaupon Allah mengutus banyak nabi kat depa, depa masih kurang nilai murni, terlalu berteruih-terang tanpa jaga hati orang lain. Apatah lagi bangsa negara barat yang kurang nilai moralnya? Banggalah jadi Melayu, tak payah nak terikut2 ngan budaya lain. Melayu kita dah cukup istimewanya.
AKU BANGGA JADI BUDAK MELAYU

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping