Tuesday, June 21, 2016

Selama ini

Dari keluhan aku di sini nak bagitahu, yang paling terasa mengganggu aku adalah lemas dan tatkala jadi paranoid di tempat orang ramai.bila keadaan tidak terkawal bercelaru dengan pelbagai gangguan emosi aku malas nak positifkan diri aku dan menyendiri. Dari gejala lemas itu aku pikir aku sakit, mengingat mak sakit tidak berdaya membuat kerja2 berat di rumah. Kalau tidak salah sudah 10 bulan aku tak makan ubat hospital,sebelum tu pun aku sudah kurang makan ubat adala dalam sebulan tu sakali makan dalam kurun waktu yang berbeda. Hasilnya sama saja, normal. Tidak ada resiko emosi. doktor tak tahu kalau doktor tahu sure dia marahkan aku tapi harus bagaimna lagi eah..

Sebenarnya semenjak maklong aku ke KL berubat tinggalkan rumah aku banyak kerja dan rutin harian aku menjadi sibuk.aku aku kena kontrol semua benda tolong tengokan rumah maklong dan buat semua perkara jaga di sekitar kediaman rumah aku dan rumah maklong.sebab setiap hari ada saja kerja nak buat kalau aku tangguhkan kerja atau urusan lain pula timbul.

kita sudah puasa 16 hari akan tetapi aku hanya boleh berpuasa 12 hari sahaja setakat ini kalu aku tidak berpuasa tu maknanya aku buat kerja rumah la tu...dan hari ni sudah 3 hari aku tidak dapat berjemaah solat tarawikh atas sebab2 tertentu,insyallah kalau berpeluang aku akan ke surau dekat rumah aku kalau tak ada apa2 hal yang lain

apa yang aku rasa sama saja normal cuma risiko emosi sejak bebarapa hari ini,kalau boleh aku nak sangat makan ubat akan tetapi aku tak boleh sebab aku aku padat dengan tugas membantu mak di rumah dll satu lagi hal kalau aku makan ubat aku akan tidur yang cukup lama segala kerja aku ttidak dapat di buat dan bila aku abangun sketika makan ubat selalu jadi haru biru dengan gangguan ekternalnya aku makan bila perlu atau masa tak ada tugasan nak buat bila keesokan hari.

Aku pun tidak tahu mana satu harus aku ikutkan nasihat doktor atau sebliknya Setelah sakit seperti ini, aku baru benar-benar paham arti dari kesehatan itu mahal harganya. Bahwa memang benar banyak orang rela menghabiskan hampir seluruh penghasilannya "hanya" untuk bisa menjadi sehat kembali. Bersyukurlah semua yang senantiasa dikaruniai kesehatan oleh Tuhan untuk melanjutkan hidup. :)

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping