Thursday, June 16, 2016

singgah kejap beli kuih.. hehe

Kacamata Aku kali ini mengisi bulan Ramadhan dengan melihat  masyarakat menjual kuih-kuih di jajanan.just prepair awal awal nak menyambut hari raya Mereka menjajakan di depan kelurahan setempat sambil menanti waktu berbuka.


Aku terpegun dan teruja macam mana mamak tu susun kretif dan telitinya yang menarik perhatian aku melihat kuih-kuih tu


yang aku tahu salah satu kuih tu kuih telinga keling / cucur meniram sebab aku teringat aruah tok guru yang mengajar aku megaji al-quraan jiran di sebelah rumah aku rajin buat kuih tu jual.

“Alhamdulillah, ini berkah Ramadhan, silahkan saja yang mau beli atau pesan untuk berbuka puasa, harganya tidak terjangkau,”  Abang mari beli bang", warga mamak,  (15/06).Menurutnya, sejumlah Ibu rumah tangga melakukan hal yang sama. Hanya saja lokasi menjajakannya berbeda.  Ada yang di sepitar pekan dan bandar2 atau di sepanjang jalan tapak bazar ramadhan

selepas waktu solat  ashar, mereka mulai sibuk menata jajaan.  Tak jarang ada pembeli yang sengaja datang dan pesan lebih awal sambil menantikan saatnya berbuka puasa tiba.Bagi para ibu rumah tangga yang segan memasak, boleh memilih menu makanan yang sedia ada,sebagai hidangan buka puasa keluarga. 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping