Thursday, November 10, 2016

Balik kg abah



Long distance kodiang Perlis. Bangun pagi 7hb november 2016 hari isnin lepas di kampung sebelah abah, buat abang rasa rindu dengan utara Perlis. Kampung yang aku telah tinggalkan selama lima tahun tak balik.itu apa ceritalah agak-agaknya? Makwe aku malas nak cerita. Karang kalau aku cerita hang mungkin tak percaya dulu sampai sekarang aku memang takde makwe.

Aku nak bercerita pasal lelaki yang ramai peminat. Tapi aku rasa aku tak layak nak cerita sebab aku tak pernah ada ramai peminat masa sekolah mahupun pegajian tinggi Jadi, aku cuma boleh ceritalah dari pandangan aku yang tengok dengan mata kepala sendiri, pada kawan-kawan aku yang jenis banyak peminat.

Nama dia. Aku bukan pecinta wanita Bukan menyanyi tu. Bukan.

Aku ni kalau tak iye aku rasa mungkin aku akan ada bini banyak sebab amboi kemaen kepak aku kat u all dengan makwe keliling pinggang. Sorang budak enginiur, sorang budak rock sorang ni budak budi bahasa, seni dan apa saja kos yang ada kat pelajaran tu aku tak ada makwe. Atau bahasa lembutnya, ramai peminat.

Hari ini dengan budak ni, hari esok dengan budak lain study sama-sama kat perpustakaan, hari esok berendut kat tepi tasik dengan budak ni pulak. Tulat aku tengok jalan pimpin tangan dengan budak

Tapi tapi tapi!

Semalam kan aku jumpa budak yang banyak makwe ni masih tak kawen-kawen lagi walaupun umur dah tiga puluh ****. Aku kengkadang pelik jugak, adakah lelaki jenis banyak makwe memang kahwen lambat atau susah nak kahwen atau tak payah nak nikah sebab dah puas kahwen?

Cuba engko yang ada pengalaman benda ni cerita sikit ke aku nak dengor juga.


Ha kabor sikit kabor sikit!

Aku balik kg sebelah abah ramai adik beradik TNT bila nk kawin.aku ketawa kecil sambil cakap tunggu abang tiri aku kawin dulu so depa ckp klu jadi kenduri jgn lupa panggil hurm memang tk da harapan LA hampeh mcm aku entahla susah no ckp.

Sebenar nya aku balik kg nk jumpa took yg tak beberapa larat nak jalan sama juga toksu Dan nk jumps abah.paksu Mak.maksu abang Edie. Dan adik beradik

Aku sungguh terharu degan family sebelah abah mula LA aku mulakan hobi aku iaitu bergambar bolehla daripada take ada langsung jaaadilah meh tngk


Gambar curi camera HP abah  aku dan tok dan paksu


Abah aku dan mak

Aku dan abang Edie


Pakteh Razif

Toksu

Kucing abah adik kepada IBU kucing lama aku Rona

Bnyk lagi pic aku rasa sudahla neyh pun da cukup LA not noo.. End off story seribu kenangan yg take dapat di lupakan.sekian

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping