Thursday, June 23, 2022

Apabila free control keadaan rumah

Assalamualaikum kaitkan aktiviti kerja kampung memesin rumput,menebang pokok, dan ianya merupakan satu kaedah yang boleh meningkatkan produktiviti pembersihan gotong royong. Qualification akan tetapi kawasan sekitar perumahan saya Kaedah adalah satu kaedah alternatif yang baik dan berdaya maju.Pengurusan mesti mempunyai pengetahuan dan kemahiran yang cukup. Sekarang saya munkin kesuntukan masa hanya CR bebelanja apa yang perlu kelolaan di kawasan rumah.



1) Media tumbesaran dan persekitaran menjamin kebersihan dan menghindarkan masalah
penyakit kepada persekitaran pokok.
2) Mengatasi masalah tanah seperti tidak subur, perumah penyakit dan perosak.
3) Meningkatkan hasil per unit kawasan dengan kepadatan tinggi.
4) Tiada masalah merumpai sekali gus mengurangkan kos buruh.
5) Kualiti hasil yang lebih baik.
6) Mengurangkan penggunaan racun keatas tanaman terutamanya jika jejaring kalis serangga
diguna pakai.
7) Pengurusan yang lebih sistematik.

Area rumah šŸ”šŸ  rumah pula saya stabilkan kerana pembayaran sebelum ini sudah di pesan entahlah meluat saya nak ambil tahu mcm mcm hal  di simulasikan demikian di ajar nya pula dengan alasan haiwan peliharaan perumah perlu itu ini telah saya habiskan belanja serta saya seorang control keadaan kucing saya seterusnya install menentukan untuk bayaran stabilkan rumah mereka baik kawan begitu tinggi di masa hadapan.
Tugas utama memesin rumput area kawasan
Tugas kedua menebang pokok trim pokok
Jika Aku pun berdua pembantu orang untuk menebang pokok yang menutupi kawasan parit ...upah hanya untuk menebang sahaja..tetapi untuk mengemaskan adalah tugas kami berdua...di situ lah bermulanya tugas kami..setiap pokok yang telah ditebang kami longgokkan pada beberapa tempat,kami asing kan dahan dan ranting kayu..ini adalah bertujuan untuk mudah kan kerja membakar nanti..lama juga masa yg diperlukan untuk membersihkan kawasan .dalam seminggu jugak la..sbb nak kena bersih pokok yg ditebang tu.maklumlah..rutin saya yang lampau
aku dulu pekerja kampung mesin rumput, tebang dan..kini berubah jadi pembersihan pulak..hampir 1 minggu lebih kami gunakan masa untuk kemas dan bakar pokok  yg telah di tebang kan...setelah ia lapang...maka...hati kami mula merasa gembira...mulalah terbayang difikiran kami sistem pengaliran parit berjalan lancar daripada paip tersumbat .macam macam masalah bertindan Harakah daily weekly pay simple for food.

maka tugasan dificult different seterusnya adalah kami harus membuat ukuran pokok yang hendak di tebang tersebut dan membuat pelan sistem saliran dan susunan untuk jarak pokok...emm...terpaksalah kami jadi arkitek dan kontraktor sememtara...setelah siap membuat ukuran..kami pun membuat pemotong dengan pelbagai medium Oder upah pekerja mesin Sie saw

Akan tetapi saya seorang kelola kawasan tiada sesiapa mahu menolong kecuali di berikan upah serta bayaran yang tinggi kepada Ahli kawasan kampung.

lebih kurang seminggu selepas raya membantu pada aku rest day..sbb aku bekerja secara hari saya seolah biasa... 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping