Thursday, June 9, 2022

Frendly homeless

 CERITA MAKAN 



Seperti biasa bangun mandi gosok gigi pakai baju tekan seluar casual la  lutut kiri,lutut kanan berbulu hujung tumit P/ S sarapan nasi ,sayur,kacang bendi ulam goreng balik rumah goreng goreng ntah apa kerja la tak tau merapu aih relex PM nanti cuci seluar Versace hmmm pemakanan selebih sinambungan rumah kurang makan makan nasi,gulai,daging,goreng kacang bendi kedai nasi campur atau kedai nasi kandar bungkus d tengahari mamak la pula goreng hot btoi la lagu lapaq lagu makan tak mandi. Sambil duk ngaji dail tel Man dal lazi na a manu...leading conference janji hindu pecah nyok.

CERITA 1

Kemarin Kawan aku sampai kat rumah aku. Aku duduk selepas makan, tak sampai 2 kali selepas makan patongko dengan roti canai serta kuih raya,aku datang dari dapur. Macam biasa, sediakan makanan faveret bihun goreng kampong sama ayaq kopi O. Aku  Aku teruihkan aktiviti duduk, aku belek-belek rokok daun, Nehi mana tau kot2 ada balance sesat untuk malam ni. Haha. Tapi harapann.. Tak sampai 20 mnit, teko ayaq sampai. Hirup kopi dua tiga sedut, then aku tgok kiri kanan. tengok tv ada loving couple dok bersembang, gelak2 kecik. Nano decoder Yang aku ni seorang sorang hang tau di rumah dengan kucing satu kawan frendly dengan 🐱🐈 kisah kucing dulu sinonim nama comot  makan sampai kenyang.pastu bini kucing yang satu lagi pulak nak ganyang hang, nak amoi nak gomoi ka apa tak tau.dunia dunia Hindu tepuk dahi ye tepuk dada.. apa lagi cangihh mangih nak habaq mai tp hang tak mau gigih hampa mengelat saja mau... Mulafa tuju lil hawadis iamuhu binafsihi hang nak kena sampuk hantu bamu putu mayong.ya habibi ya Maulana nana rumah Ana banyak sampah sarap largh di selalu clean and progress also cleansing la nanti kita makan buah kana , ka fafau ka melampau k pau ka pa yg lagi masyarakat.mana tau hang consulting consumer pruduse produk cuci muka ultra UV ka Yangtze kou lu  ulum for kebaikan lohong ka long lai ka tired..

CERITA 2 ka  wayang cinetron bz

Aku plan nak makan kat Open house jamuan hari raya time. Aku pon pakai la baju ala kadar, seluaq jeans LEVI'S Hong Kong Levis 505 session koyak tampung ,hang aku beli time ada sale 4 taun lepas.tebalik kot kawan aku tak bagitau nak p makan kat masjid Sikat rambut bukan pisang seikat la Ngok sketsa kehidupan, then masuk keta kawan. Lambat btoi aku siap. Haha. Takpa, janji makan free ini malam. Aku bawa motor dengan speed sederhana, 30 minit lpaih tu kami sampai kat situ. terpaksa dirahsiakan sebab aku tak ingat. Haha. Macam biasa,  dengan cheesy chicken. Rest of fwen aku pon makan. Senang cita, memang suka. Ah, biaq la, jnji  happy.telepas kenduri tahlil aruah mak lama lama saya ni rasa nak minta nasi sembahyang siang hari ada ka ntah la fedap dono dono.

Dah smpai makanan aku, macam biasa aku cari sink paling dekat, basuh tngan ngan kumoq, aku p balik meja aku dengan hati yang sronok. Ya la makan free kan. Hahaha. Then sblum makan, baca apa yang patut, pastu makan la. Aku guna tngan, koyak ayam aku jadi cebih2 kecik, aku amek sket then aku suap ke mulut. Juga bagi kucing Tiba2 adik laki agak aku dalam form 1 form 2 mengeluaqkan ayat keramat : “Abang ni macam ADNAN SEMPIT la”.

CERITA 3

Dari 2 cerita pengalaman aku ni, apa yang aku dapat concludekan dekat sini, ialah bila someone tu makan dengan tangan di restoran atau kedai makan, dia akan dianggap kampong, dan orang tgok dia pelik semacam. Kampongkah aku? Ya mmg aku orang kampong. Saya suka cerok kampung ,Tp awat orang kampong macam aku dilabel ADNAN SEMPIT oleh adik aku yang confirm2 lagi kampong dari aku? The main point here is, mentality. Ya, bg sapa2 yang penah tgok cita Adnan Sempit kat pawagam ka satu lagi mentality orang2 melayu. Filem David Teoh Sampai ada sorang pemimpin negara buat statement, kalau nak tgok sup dimakan pakai tangan, p tgok kat Kelantan. Nama pemimpin terpaksa dirahsiakan, aku buat2 lupa. haha tapi saya lagi tak kisah hari tu sesak sesak makan dengan lidi nau hampa tak haru saya buat copstik apa hampa loghat.

Hinakah aku makan dengan tangan? Ok biaq aku jelaskan dari segi saintifik, logik and dari satu segi lagi yang aku akan jelaskan nnt.memori remain hal control homeless doing rezab

Dari segi saintifiknya, makan dengan tangan memudahkan lagi pencernaan makanan dalam badan, sebab enzim2 yang ada kat tangan ni 10kali ganda lagi banyak dari enzim yang ada kat dalam ayaq liuq. Apa tu enzim? Ala, enzim tu untuk cerna makanan la. Lagi cepat makanan dicerna, lagi cepat hadam makanan. Kurang sket percent untuk kena sembelit atau penyakit lain berkenaan perut.

Dari segi logik, tangan tu lagi bersih dari camca yang diguna. Ya la, tangan kita, kita la basuh sndiri. And kita dapat rasa tngan kita tu bersih or masih kotoq. Tp kalo camca?kat tv, part paling rancak ialah time adnan sempit makan chicken chop di hotel, pastu geng2 prasan mat and minah saleh dok gelakkan dia. Benda tu menambah  Lap2 sket dah nampak macam bersih. Tak caya try buat. Lagi satu, manusia yang normal ada sepasang tangan. So kalo makan dengan tngan, xdak camca pon bleh makan. Cuba kalo ada camca tp xdak tangan, agak2 bleh makan sndiri x?

Ok dari satu lagi sudut, sudut yang paling penting. Makan dengan tngan adalah salah satu sunnah Rasulullah yang paling-paling-paling senang untuk kita ikut. Ada cara-caranya untuk mkan cara sunnah. Untuk kepastian, carilah info di search engine berdekatan. Yang penting buat dengan hati yang ikhlas and bkan untuk riak, InsyaAllah pahala mudah dari cara yang mudah.

Makanlah cara mana yang anda suka, tp jngan pelik kalo cara someone tu lain dari cara anda makan.

Haha, oklah, aku nak makan sat.Haha. (“,)

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping