Tuesday, April 3, 2018

baiki jentera modenas kriss

Hari ini aku membelanjakan RM396 bagi membaiki motosikal Modenas Kriss 110 milikku 18 tahun lalu.

Fork,Handel,Brek Disk 8 kaki ,Ballbering & Grip rosak

New be fork,handel ,ballbering,brekdisk 10 kaki,grip

motosikal kriss itu menjadi tumpuan ramai khasnya peminat motosikal kriss malah ada yang pernah menawarkan  untuk membeli jentera itu berikutan ia kini semakin mudah dan murah diperoleh.

aku mengambil keputusan membaikinya sebagai menghargai jasa jentera terbabit kepada aku dan mak serta keluarga.

“Pada zaman aku, tahun 2000 ini sudah dianggap mewah malah ia menjadi pengangkutan utama anak-anak tak kira lelaki perempuan ketika melanjutkan pengajian di sekolah menengah.

Kerana  terlalu lama, enjin, rim, tayar dan badan motosikal ini rangka asalnya masih kukuh, berikutan itu aku kerap menghantarnya ke bengkel untuk dibaiki.hanya sekali aku excident di satu selekoh simpang pekan Darat kampungku pada tahun 2009.

Aku membeli motosikal itu pada harga RM 4,000 di pekan Kepala Batas, Butterworth Penang pada 2000 iaitu ketika usia remaja

Modenas kriss ini dibeli untuk menggantikan Yamaha SS two dual sprit yang aku jual  kerana  sakit masa tu Wang berkenaan dijadikan untuk membeli gitar elektrik ini manakala lepas tu aku jual gitar tu pula bakinya selepas itu aku sakit

Sejak tahun 2000, modenas kriss ini menjadi motosikal kesayangan aku malah ia pernah dibawa ke Melaka dan Ipoh sautu ketika dahulu jentera ini sangat berjasa kepada aku apa salahnya aku habiskan sedikit wang perbelanjaanku terhadapnya kerana hampir setiap hari aku menggunakanya.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping