Saturday, November 10, 2018

apala nak jadi anak2 kucing ni

Aku ada 15 ekor kucing..tu seb membiak. Anak kecik aku suka ..jadi terfikir nk kurangkan kucing kt rumah kerana bimbang tk terjaga kebajikan mereka terutama masa g..tkde duit beli makanan. Nak buang aku tk sampai hati n nk bagi kt org, tkde sape yg nak. Apa harus aku buat..ada cadangan???

mmg slalu org buang kucing yg br melahirkan anak sbb anak-anak kucing ssh nak dijaga terutama berak kencingnya, mmg memerlukan kesabaran utk melatih mereka..tp fikirkan lah mereka hanya haiwan yg berotak tetapi tidak berakal siapa lg yg boleh mmbela nasib mereka kalau bukan kita manusia yg mempunyai akal fikiran ni. 


aku amik kesian sgt...kalau die lapar haus badan die kotor....smpi je rumah ada bagi air dan makan...dulu aku bela banyak buang lepas bagi makan lpas dia mcm dah sehat je ...sya terpaksa lepaskan dia sbb aku dh ada 3 ekor ibu kucing kat rumah...mmg rasa bersalah sgt ....maafkan aku meow...aqu x dpt bela kau...(aku buang dia kat kawasan kampung rumah kawan aku )


fikir-fikirkan lah 



anak-anak kucing semuanya ekor panjang

p/s: sedih mengenangkan nasib ibu dan anak-anak kucing itu :( dan masa akan datang terhadap kucing2 neyh

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping