Monday, November 12, 2018

muskil tapi benar

Aku nak cerita serba sedikit dari apa yang aku rasa semasa mak aku berangkat ke tanah suci ada di suatu malam itu aku bermimpi mak aku di Makah aku dapat bayangkan Aku di salah sebuah kedai perniagaan menjual kurma dan kacang di situ aku melihat pelbagai kaum dan umat yang se agama dengan aku dan di dalam hati aku terdetik berkata inilah asal aku dan aku terjaga azan subuh dan aku ceritakan pada maklong aku dan petang hari aku menonton tv melihat Faizal Tahir pergi menziarahi makam Wali Songgo di indonesia menyebut sama seperti aku di sebuah kedai menjual kopiah topi tutup kepala dan menyebut inilah asal aku sama macam aku terdedik di hati berkata di salah sebuah premis perniagaan wallahualam

Ini adalah antara gambar ketka mak aku di sana


Makah 


Di Sebuah Masjid

Masa ni mak aku tak turun dari bas mendaki

Sekitar Kaabah

Dekat sekitar kaabah

Peniaga ini pujuk mak aku tinggal di sana kerja di sana

Mak bergambar dengan Peniaga kurma

Mak aku ceritakan gambar ini di ladang pokok kurma


Setelah aku melihat aku dapat rasakan patutlah di sana gersang sangat orang alahan batuk cuba tengok keadaan bangunan TH pun berhabuk


Beginilah keadaan sekitar deretan kedai berhampiran Hotel TH


Teksi


Aku bergurau dengan mak aku pak lebai mana ni mak kenapa mak tak megorat dia mana tau dia saudara osama ada perniagaan kapal saudagar minyak untung2 dia boleh bela mak dah tak payah man susah2 bela mak man pun jadi anak dia kalau mak aku sampai jodoh pun aku restukan mak aku kata kat aku hang ni mengarut


Sebahagian projek yang belum siap



Bas 

cerita kedua yang buat aku takut aku nampak roh mak aku bertelekung putih berdiri di hujung kaki aku ketika aku sedang tidur walaupun roh mak aku kaku tak berucap apa tapi aku tahu mak aku suruh aku sembahayang.takut jadinya aku wallahualam aku berdoa agar mak selamat balik nanti rindu mak di sana masa tu.


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping