Sunday, April 7, 2019

Perjalanan yang leceh

AGAK SETIAP PLANING LA AKU UPDATE BLOG AKU....malas la nak taip huruf besar.....biase2 suda....betul x???ok la....aku btol kagum ngan kawan aku yg btul2 care ngan masalah aku.....aku terjharu sangat dengan diorang.....sanggup luangkan masa utk aku x agak tak berguna nie....kerana bayangkan....aku dilanda 3 minggu tanpa henti masalah dalam 1 masa....MACAM KENA LENJAN,Aktif sangat

PERHIMPUNAN HARI KELUARGA ABAH


FAMILY dan RAKAN2........malam kemarin dulu wan call katanya nak ajak pergi Perlis keesokanya 9.45 pagi tak mai lagi kata pukul 10 pukul 11aku call wan katanya keretanya problem coller meletup aku cakap tak jadi tak apalah lain kali apa-apa roger aku sedangkan aku dah siap 8.30 pagi lagi,pukul 12 wan datang dengan bawa paip host air cooler pecah katanya nak ajak aku pergi cari di kedai speirpart aku pun tak keberatan pergi dengan wan dan yusof pergi cari dapat cari kami pergi tanya kedai baiki air cooler dekat area kepala batas dia cakap kalau repair harga dalam RM150 tukar baru dalam RM 200 kami pun balik ke kereta wan di rumah wan aikkk aku pula kena buka dan pasang lepas tu solat zohor di Masjid Guar Perahu siap pasang check apa semua aku call mak aku...bgtau masalah aku....nasib bek mak aku jnis yg open minded....dye paham problem aku.....abah wan ajak naik kancil sahaja tapi wan nak naik keretanya,walau macamana pun abah wan tetap nak pergi Perlis sebab ada urusan tanah pusaka orang berhutang dan abah wan terpaksa mejelaskan kepada pihak bank dan abah wan menerima cek tendang yang di sahkan bank peguam nenerima rasuah xkn aku nak tolak aku pun terus pergi ke Perlis sayamg pd yg xde pape perasaan kat kereta wan...bol dy cakap....nsib bek 2 hari....x 3 minggu,x 1 bulan...lalu da karma sibuk msti sakit menggila...

Allah nak tunjukkan kt aku dpan mata.....Alhamdulillah.....setiap kali lepas solat aku mohon pada Allah supaya tenangkan hati ku utk hidup di meleceh masaalah yg mencabar nie....mngkin pd orang yang senang tu senang yg len anggap hidup kt sni cm CUBAAN xde pape...no feeling at all....2 kata omputih la.....tp pd aku hidup kat sni mmang mncabar gler.....nagn jaoh dari mak aku yg slalu ada disisi aku time aku perlukan  rehat seorang teman utk berbicara.....guider yg ntah pape....tp kewangan juga lagi masalah bg aku...aku hanya harapkan kawan2 yg bnyk membantu aku...aku xnk mentiond name dyorang...tkot2 t dyeorang riak plak t.....hehehe....jgn mara ae kawan2....aku risau gak keadaan aku bertambah sakit

Aku call abah maklumkan aku nak datang ke rumahnya di kodiang ntahla....sampai di Sungai Baru dekat kilang beras jem trafik light Alor Star tempricher naik air kering meletop lagi kuat ker iman aku nie nak hadapi dunia nie....berhenti isi air dan meneruskan perjalanan di Alor Janggus jalan ke Air Hitam dekat BH petrol kereta tak boleh start buat pulak dah kami pun check paip radiator aircond pecah.Aku call abah dan send location.bermandian peluh kami.

Ada tanya pomen dekat situ tapi katanya nak kena tukar sekaligus RM 500.Wan cancel tunggu punya tunggu Sembahyang magrib dekat warung usang sebelah BH petrol jam 9 malam selepas isyak abah pun datang degan abang edie,abah suruh tolak kereta letak dekat Stesen Minyak takut letak tepi jalan hilang tayar kena curi orang.Kami pun tinggalkan kereta wan di Stesen Minyak

dan naik kereta abah aku kami terpaksa berhimpit macam tin sardin menuju ke kodiang rumah abah.Sampai di rumah abah kami terus mandi air telaga di bilik mandi di luar fresh dan solat dan makan dan selepas makan bersembang sambil minum kopi pula hingga 12 tengah malam.dan tidur.

Keesokan subuh abah gerak aku suruh bangun solat subuh.aku pun bangun kejutkan abah wan,wan dan Yusof kami mandi air telaga yang sejuk, jumpa tok dan bersarapan nasi lemak yang abah belikan dengan roti canai.kemudian terus keluar naik kereta abah pergi selesaikan urusan abah wan.pertama kami ke Perlis rumah ayahda Latiff kami berangkat macam Polis 3 kereta MPV dan kereta wira abah dalam pukul 10 kami berjumpa ASP kangar bagi menyenangkan urusan abah wan selesai berbincang.kami ke rumah pesalah dan ke rumah Ahli parlimen Shahidan Kasim pejabatnya Alhadulillah dapat jumpa Pesalah 2,3 jam berbincang.dan masih menunggu untuk tindakan seterusnya.


Aku dang Abang Edie




Belakang rumah Ayahda


Kami terus hantar ayahda dan abang edie hantar ke stesen minyak alor janggus jam 3 petang ambil kereta dan hantar ke kedai Pomen cina di Melegong Alor Star jam 4 petang.dah bercerau mandi peluh 2jam selepas itu kereta wan pun siap di baik pulih dengan alat ganti paip cooler RM 144.wan pinjam duit aku sikit.aku ingatkan nak balik rumah abah aku hanya pakai slipar rumah abah di mana kasut adidas good year aku tertinggal di rumah abah tak apalah aku bagi dekat abang edie.tapi kereta wan tak 100% ok kipas aircond cooler lambat pusing kena ketuk baru pusing kalau dah start tak boleh berhenti stop enjin so kami choose highway.wan cakap sebab keretanya sudah 11 tahun maitenace semua kena tukar.



Kedai Tangki Radiator WEI


Kipas yang agak problem


Air cooler Proton yang belum di cuci



aku call abah cakap kereta wan siap di service kami menuju highway abah cakap "baik tak sempat ambil apa-apa dekat kampung bawa balik".aku cakap "tak apalah lain kali kami datang lagi"

Sepanjang perjalanan di alor star aku snap gambar neyh tapi dekat Perlis terlupa nak snap pic.




Sampai di gurun solat jamak zohor asar Masjid Sungai Petani kami sebahyang magrib dan jamak isyak.dan sampi di rumah wan dalam jam 9 malam.Aku call mak cakap nanti cerita panjang aku dah sampai kejap lagi aku di rumah.Sampai di rumah pok pek-pokpek

lps nie jgn percaya 100% n give100% harapan nak naik kereta wan.....aku da serik seseriknya....letih sangat...sebab aku hanya menumpang balik ke kampung rumah abah tengok tok yang dah uzur.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping